Wyzwania w pracy pośrednika nieruchomości w dobie koronawirusa

Wyzwania w pracy pośrednika to Twoja codzienność: jak pozyskać klientów, co dla nich zrobić, jak się promować i z jakich narzędzi korzystać. Przyszedł jednak wyjątkowy czas, w którym cała branża musi zmienić nastawienie i znaleźć rozwiązania dla spraw, które do tej pory nie były wyzwaniami. O tym, jak w praktyce radzą sobie Liderzy Nieruchomości rozmawialiśmy z Jolantą Starnawską i Bartoszem Pałką. Podczas kolejnego spotkania w ramach programu wsparcia #ZdalnyAgent poruszyliśmy takie kwestie jak: 

  • aspekt psychologiczny – jak radzi sobie pośrednik, który żyje z kontaktu z ludźmi,
  • zmiany w procesie sprzedaży nieruchomości,
  • zdalna praca agenta w praktyce,
  • pośrednik jako element niezbędny transakcji mieszkaniowej w dobie kryzysu.

Zapraszamy na podsumowanie kilku poruszonych zagadnień.

Budowanie relacji z klientami

Profesja pośrednika jest bardzo mocno oparta na pracy relacyjnej. Budowanie ich jest czasem długą drogą. Tym dłuższą i trudniejszą jeśli komunikacja odbywa się wyłącznie online. Kontakt z klientami oczywiście ułatwiają zdobycze technologii, jednak jest to pole wciąż eksploatowane przez pośredników. Dobrze sprawdza się wyjście przed szereg, przypomnienie o sobie nawet w takich okolicznościach jakie są. Klienci są pozytywnie zaskoczeni telefonami od pośrednika, który wciąż trzyma rękę na pulsie i pokazuje, że zależy mu na danym kontrahencie. Mniej niż na transakcji samej w sobie, lepiej w tym momencie skupić się na roli doradczej. Choć nie zawsze będziemy w stanie odpowiedzieć na wszystkie zadawane pytania, nie jesteśmy przecież wróżkami, i nie wiemy co z branżą, cenami stanie się za miesiąc czy dwa, w tym trudnym czasie musimy być merytorycznym wsparciem klientów, aby dać im poczucie, że mają do czynienia z profesjonalistą, który zna się na swoich fachu i na pewno mu pomoże.

Zmiany w procesie sprzedaży nieruchomości

Największym wyzwaniem nie są narzędzia czy technologie, które prędzej czy później zostałyby wprowadzone w biurach, ale kwestie związane z domykaniem transakcji i formalności, a ich nie da się załatwić drogą korespondencyjną. Podpisywanie umów i aktów notarialnych wymaga obecności stron i nie można tego przeskoczyć. Pozostałe działania możliwe są do przeprowadzenia zdalnie, wcześniejszego przygotowania, odpowiedniego zaprezentowania poprzez narzędzia online. W tym ostatnim aspekcie szczególnie mocno działajmy w sektorze spacerów 3D, udoskonalając je jak tylko się da. To rzecz, która pomoże naszej branży nie tylko teraz, ale w perspektywie długoterminowej. Przy wielu ofertach warto rozważyć również ujęcia z drona.

Zarządzanie zespołem agentów i praca zdalna

Co zostanie na dłużej? Na pewno videokonferencje i odprawy online. To doskonały sposób na oszczędność czasu i możliwie szybkie przekazanie zadań. Optymalizacja czasu pracy i oddzielenie go od czasu prywatnego jest kluczowe w obecnych czasach, świetnie więc, że nowe technologie nam to ułatwiają. Dzięki pracy zdalnej lepiej skupiamy się na pracy, pośrednicy mają czas żeby wnikliwiej przeanalizować treści dokumentów, umów przedwstępnych czy aktów notarialnych. 

Jakie są nastroje wśród klientów?

Mamy do czynienia z dwiema grupami klientów. Ci, którzy są z nami od jakiegoś czasu, weszli w fazę sprzedaży/kupna wcześniej a pandemia ich „zastała” w trakcie są oczywiście przestraszeni i nie wiedzą czego mają się spodziewać. Rolą agenta jest w tym momencie doradzenie, uspokajanie, aby klient nie podejmował decyzji, kierując się emocjami, bo one nie są dobrym doradcą. Umowa przedwstępna, decyzje kredytowe – to czynniki, które ten stres mogą jedynie wzmagać. Druga grupa, która chce rozpocząć proces teraz, ma dużo większy komfort. Póki co zadaje pytania i chce się do transakcji przygotować. Daje sobie czas. 

Należy podkreślać, że właśnie w takim trudniejszym czasie, rola pośrednika nieruchomości jest szczególna. To on jest napędem wspierającym i merytorycznym wszelkich transakcji i decyzji mieszkaniowych, które są podejmowane w czasie pandemii. To on ma doświadczenie, które pomoże sprowadzić klienta na właściwe tory. Nie kieruje się emocjami a danymi i czystą kalkulacją. Potrafi ocenić sytuację na rynku w odniesieniu do przeszłości. Naszym zadaniem jest więc nie tylko perfekcyjne opanowanie narzędzi do pracy zdalnej, ale budowanie świadomości w społeczeństwie o istotności zawodu agenta nieruchomości. 

Zapraszamy wszystkich pośredników i deweloperów na grupę FB Akademia Rozwoju Agenta, gdzie znajdziecie więcej ciekawych rozmów na temat rynku nieruchomości DOŁĄCZ DO GRUPY >>>

Joanna Starnawska

Starnawska Nieruchomości
Lider Nieruchomości Otodom 2019 z województwa pomorskiego. Na trójmiejskim rynku pod marką Starnawska.pl biuro obecne od listopada 2011 roku, od grudnia 2019 roku jako spółka cywilna Starnawska&Boleńska Nieruchomości s.c.. Obsługuje mieszkaniowy rynek pośrednictwa, działki oraz domy. Specjalizuje się w obsłudze deweloperów (od znalezienia właściwego gruntu, poprzez wspólną realizację projektu, skończywszy na sprzedaży), klientów poszukujących nieruchomości, a także doradztwie w zakresie obrotu nieruchomościami.

Bartosz Pałka

Hepal Nieruchomości
Lider Nieruchomości Otodom 2019 z województwa świętokrzyskiego. HEPAL Nieruchomości to firma, która specjalizuje się w obsłudze transakcji kupna, sprzedaży, najmu i wynajmu wszelkiego rodzaju nieruchomości. Pomaga klientom sprawnie i bezpiecznie przejść przez wszystkie etapy związane z obrotem nieruchomościami. Posiada 10-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości. Współpracuje z notariuszem, doradcą kredytowym, rzeczoznawcą majątkowym, geodetą i prawnikiem. Zespół ściśle współpracuje również z profesjonalnymi agencjami z innych miast: Warszawy, Krakowa, Wrocławia.

Back to top button