Obsługa zdalna – nowa opcja w Otodom
Nowa sytuacja wymaga nowych działań. Zarówno od Was, jak i od nas, bo to właśnie my jesteśmy łącznikiem między potencjalnym kupującym a pośrednikiem i deweloperem. Zobaczcie, co się zmieni.
O czym przeczytasz w tym artykule?
FAKT 1: Zachowania klientów zmieniły się
Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej w swoim Raporcie:
(…) aż 64% badanych jest zdania, że wirus COVID-19 nie przestanie być
Raport e-Izby: e-Commerce w czasie kryzysu 2020
aktywny na terenie Polski. W kontekście koronawirusa Polacy najbardziej boją się zachorowania swojego lub bliskich (22%), ale – zaraz potem – recesji gospodarki (17%) i ograniczenia swobód (15%). W związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju Polacy ograniczają kontakty, wychodzenie z domów oraz poruszanie się środkami komunikacji miejskiej. Taką postawę zadeklarowała ponad połowa badanych. W obliczu zagrożenia zakupy internetowe stały się dla wielu Polaków zdecydowanie lepszą alternatywą wobec tych tradycyjnych. 38% konsumentów zaopatrzyło się w sieci w potrzebne zapasy żywności czy środków higienicznych i chemicznych. 37% uważa tę formę zakupów za bezpieczniejszą, a wśród osób, które zrobiły zapasy w Internecie ,ten odsetek wyniósł aż 70%.”
Co to oznacza? Klienci zmieniają przyzwyczajenia, coraz bardziej będą szukać rozwiązań, które ograniczą kontakt fizyczny. I to nie tylko z powodu wirusa. Niektórzy z nich przekonają się po prostu do rozwiązań online, bo zauważą, że to np. oszczędność czasu. Poza tym jak już się raz spróbowało nowych rozwiązań, to po co robić krok wstecz?
Inna sprawa, że im młodsze pokolenie tym, mocniej jest już osadzone w świecie online. Według socjologów już pokolenie Y (urodzeni w latach 80) posiada umiejętność „naturalnego” dostosowywania się do nowych warunków. Dla jeszcze młodszych pokoleń, a oni również są Waszymi klientami lub zaraz będą, to już naturalność i na opowieść: „kiedyś nie było Internetu”, pytają „ile godzin”.
FAKT 2: tamto nie wróci, trzeba być bardziej online
Obserwujemy rynek nieruchomości i większość z Was bardzo szybko zareagowała na zmiany. Komunikujecie swoim klientom jak teraz pracujecie, że jesteście otwarci na konsultacje i prezentacje w trybie online. Chcemy Wam pomóc jeszcze lepiej to zakomunikować. Przy swoich ogłoszeniach możecie już zaznaczać: OBSŁUGA ZDALNA. Zobaczcie, jak to wygląda:
- na liście ogłoszeń poszukujący, będzie widział, który ogłoszeniodawca proponuje również obsługę zdalną
2. w samym ogłoszeniu ma wytłumaczenie i zachęcenie do kontaktu
3. poszukujący mogą wyfiltrować ogłoszenia, które będą wyłącznie z obsługa zdalną
FAKT 3: nic się nie dzieje bez przyczyny
Wszystkie podjęte decyzje, wprowadzone zmiany są odpowiedzią na dana sytuacje, którą również Wy kreujecie. Będziemy obserwować teraz ilu z Was zaznacza tę opcję, ilu poszukujących wybiera filtr obsługa zdalna i czy chętniej kontaktują się z ogłoszeniodawcami, którzy deklarują pracę online. W skrócie: jeżeli będzie duży odzew, to wprowadzamy kolejne udoskonalenia.
Ale jak to zrobić? Jak sprawić, aby w ogłoszeniu była nota: obsługa zdalna? W momencie publikowania ogłoszenia albo jego edycji, na dole formularza możecie zaznaczyć, że ogłoszenie wspiera obsługę zdalną. Tylko tyle 🙂
Pozwodzenia!