Marketing online dla deweloperów (CZ.2): Strona internetowa to Twoja wizytówka

Intuicyjna i estetyczna strona internetowa to w przypadku każdego dewelopera klucz do skutecznych działań marketingowo-sprzedażowych, szczególnie w okresie, gdy spotkania są utrudnione a organizowanie drzwi otwartych w tradycyjny sposób stało się niemożliwe. Jak podejść do projektu strony internetowej? W jaki sposób rozłożyć akcenty oraz zadbać o doświadczenia użytkownika? O tym w dzisiejszym wpisie naszego cyklu „Marketing online dla deweloperów”.

Nietypowe czasy, w jakich przyszło nam funkcjonować, zmieniły praktycznie każdą branżę, również deweloperską. Od niemal roku większość działań marketingowych przeniosło się do sieci, co sprawia, że jednym z istotniejszych aspektów stała się dobrze przygotowana strona internetowa. Jak ją zaprojektować, by zaciekawić poszukujących nieruchomości i jednocześnie dostarczyć praktycznych informacji?

Po pierwsze: Marketing inwestycji przede wszystkim… ale nie tylko!

Większość deweloperów w swojej komunikacji stawia na marketing inwestycji, tym samym budując content sprzedażowy, co jest zupełnie zrozumiałe. Przykładowo Pekabex Dewelopment stworzył stronę osiedla JA_SIELSKA, na której wita nas duże zdjęcie budynku z dwoma kluczowymi przyciskami: Wybierz mieszkanie oraz Lokalizacja.

Budynek blok inwestycji JA_SIELSKA
Źródło: strona JA_SIELSKA

Po kliknięciu na pierwszy z nich zostajemy przeniesieni na plan 3D, w którym deweloper wskazuje liczbę mieszkań w poszczególnych budynkach wraz z informacją o wolnych lokalach. Makieta została wzbogacona o dodatkowe animacje angażujące odbiorców.

Źródło: strona JA_SIELSKA

Z kolei kliknięcie w przycisk Lokalizacja przenosi użytkownika do zakładki zbudowanej na sekcjach ze zdjęciami podkreślającymi główny atut położenia osiedla – bliskość terenów zielonych, ścieżek rowerowych czy jezior.

Źródło: strona JA_SIELSKA

Współczesny odbiorca bazuje na przekazie wizualnym, dlatego unikaj rozbudowanych opisów. Szacuje się, że czas uwagi czytelnika w 2000 r. wynosił 12 sekund, 15 lat później już tylko 8,25 sekundy, a obecnie nie przekracza 5 sekund*. Musisz więc się spieszyć. Staraj się operować równoważnikami zdań, które opatrzysz statystykami czy ciekawymi ikonami.

Z drugiej strony warto pamiętać o tym, by promować nie tylko daną inwestycję. Szczególnie, gdy realizujesz ich kilka równocześnie. Przykładowo na stronie dewelopera Robyg znajdziemy krótką informację o tym, że firma niebawem będzie udostępniać mieszkania w Poznaniu, ale już teraz można przejrzeć inne realizacje w Gdańsku czy Warszawie zwizualizowane w czytelnym układzie kafelkowym strony głównej. Infografika przedstawiająca kluczowe statystyki: 18 lat doświadczenia, liczbę sprzedanych mieszkań i zadowolonych klientów oraz formularz umożliwiający szybki kontakt – to wszystko sprzyja atrakcyjności przekazu i ma przełożenie na konwersję.

Po drugie: Pomyśl o strukturze zakładek

Strona internetowa to wizytówka. Ważne jest nie tylko, by była ona skonstruowana w sposób intuicyjny, przejrzysty i nowoczesny. To także pierwszy kontakt odbiorcy z Twoją firmą lub inwestycją.

Wręcz fundamentalnym zagadnieniem w procesie tworzenia stron www, aplikacji mobilnych jest UX design (projektowanie doświadczeń użytkownika), czyli budowanie ich w taki sposób, by były użyteczne oraz przyjazne dla odbiorcy, tym samym wpływając pozytywnie na jego doświadczenie z marką. Od tego może zależeć, czy zainteresuje się na dłużej Twoją ofertą, czy zrezygnuje z przeglądania strony.

Dlatego też podejdź do tego, jak do procesu, który możesz podzielić na kilka kroków:

  • ustalenie kolejności pozycji w menu – w pamięć najczęściej zapadają nam elementy na początku i końcu przekazu, a więc weź to pod uwagę,
  • odpowiednie etykiety – im bardziej precyzyjne, tym lepiej. Oferta, Inwestycja, Galeria, Biuro Sprzedaży, Inne inwestycje, Aktualności, O Nas – tak nazwane zakładki sprawią, że nikt nie zabłądzi,
  • nie bądź nowatorski na siłę – bycie oryginalnym to niezbyt dobry pomysł w przypadku użytecznych stron internetowych. Wykorzystaj schematy, które funkcjonują w sieci i tym samym są dla odbiorcy intuicyjne. Zbyt dużo elementów wprowadzi chaos i sprawi, że użytkownik poczuje się zagubiony,
  • nie ignoruj stopki – tak, to ten obszar na samym dole strony. Stanowi ważne uzupełnienie nawigacyjne (także wpływa na SEO) – podziel stopkę na sekcje i kolumny, które odpowiadają za poszczególne akcje. Możesz także umieścić informacje kontaktowe oraz odnośniki do social mediów na stronie głównej. 

Po trzecie: Opisy powinny sprzedawać

Jeśli ktoś trafił na stronę inwestycji lub dewelopera, wyraził wstępne zainteresowanie – zadbaj o jego czas i zatrzymaj go wartościowymi treściami.

Każda oferta powinna zawierać:

  • rzut mieszkania z metrażem poszczególnych pomieszczeń – przykład funkcjonalnej aranżacji zadziała na wyobraźnię,
  • zdjęcia lub wizualizacje – spróbuj się wyróżnić, dodając np. plan przekrojowy 3D budynku. Standardem stają się też spacery video po danej nieruchomości i zdjęcia/filmiki z drona,
  • informację o miejscu postojowym/hali garażowej,
  • plan osiedla oraz charakterystyka otoczenia i najbliższej infrastruktury, w tym odległość do sklepów, punktów usług czy opieki zdrowotnej.

Modelowe przykłady możesz zobaczyć na stronie inwestycji Pomorska 464 lub La Scala.

Po czwarte: Stwórz unikalną historię

Twoi klienci nie kupują tylko mieszkania, ale styl życia, jaki się z nim wiąże. Teksty, które umieścisz na stronie powinny wskazywać, czego można spodziewać się nie tylko po samym mieszkaniu, ale też po okolicy, w której się znajduje. W jaki sposób to zrobić? Opowiedz więcej o lokalizacji: czy będzie ona bardziej atrakcyjna dla singli czy rodzin? Nieduża odległość do obiektów sportowych, pubów będzie miała większe znaczenie dla pierwszej grupy, za to rodzice zwrócą uwagę na sąsiedztwo placówek oświatowych czy obiektów użyteczności publicznej.

Przykładem trafnej komunikacji może być strona Tumsky Residence, która wraz z kolejnymi odsłonami zdjęć pokazuje uroki życia na Ostrowie Tumskim:

Źródło: strona TUMSKY

Rzuty 3D budynków. Źródło: strona TUMSKY

Równie ciekawa jest strona inwestycji Bliski Marcelin, gdzie w samej nazwie osiedla wskazany jest główny atut – bliskość centrum. Już z poziomu strony głównej możemy odbyć wirtualny spacer. Na stronie głównej podkreślono także zalety lokalizacji inwestycji za pomocą prostej, estetycznej infografiki:

Źródło: strona Bliski Marcelin

Warto zwrócić uwagę na treści opisujące tę inwestycję. Są napisane prostym, komunikatywnym językiem i dostosowane do wymogów SEO, czyli skonstruowane w sposób przyjazny wyszukiwarkom internetowym. Dzięki temu witryna jest wyświetlana wyżej wśród wyników wyszukiwania.

Wskaż również, jaki jest dojazd do osiedla, które opisujesz. Odpowiedzi na pytania: czy do nieruchomości można dotrzeć komunikacją miejską czy rowerem? Jak osiedle jest skomunikowane z innymi ważnymi punktami, jak np. centrum?

Jeżeli możesz, wskaż elementy, które czynią inwestycję wyjątkową, choćby zabytkowe fragmenty, np. Stara Cegielnia. Garść ciekawostek historycznych doda temu miejscu uroku.

Po piąte: Masz się czym pochwalić? Zrób to!

Nie ma lepszej reklamy niż zadowolony klient – ta stara zasada nadal działa. Jeżeli realizujesz kolejny etap inwestycji w danym rejonie, zadbaj o opinie mieszkańców (testimoniale). Zapytaj, co zdecydowało o wyborze danego miejsca, co im się podoba w osiedlu czy mieszkaniu.

Deweloperzy często biorą udział w branżowych rankingach, otrzymują nagrody za swoją działalność lub daną inwestycję. Umieszczenie informacji o wyróżnieniach nie tylko zwiększa pozytywne odczucia, ale też uwiarygadnia firmę.

*Źródło:
https://positioning.site/pozycjonowanie-knowhow/attention-span-czas-uwagi-czytelnika-o-to-tocza-sie-teraz-boje 

Przeczytaj również:

Back to top button