Lider Nieruchomości Otodom – konkurs na miarę nowych potrzeb

Lider Nieruchomości Otodom to wyjątkowy konkurs mający nie tylko wyłonić najlepsze agencje nieruchomości, ale też promować dobre praktyki, pozytywnie kształtować wizerunek agentów oraz profesjonalizować branżę. Dlaczego takie inicjatywy są potrzebne i czemu warto wziąć udział w zmaganiach o tytuł Lidera Nieruchomości? Dowiesz się tego z poniższego tekstu.

Klienci stają się coraz bardziej świadomi, a rynek nieruchomości bardziej wymagający. Te zmiany były szczególnie widoczne po wybuchu pandemii, kiedy pojawiło się wiele spekulacji na temat przyszłości rynku, a nasze podejście do mieszkań i domów zmieniło się po tym, jak zaczęliśmy spędzać w nich coraz więcej czasu.

Nowa, nietypowa sytuacja wymagała od agentów nieruchomości elastyczności i błyskawicznych reakcji na zmieniające się potrzeby klientów. To oznaczało, że musieli oni sięgnąć po różnorodne narzędzia, by nie tylko móc nadal sprawnie działać w dobie pandemii i obostrzeń, ale też podnieść jakość swoich usług. Pojawiła się potrzeba budowania ich marki własnej i zrozumienia, że ludzie oczekują od nich eksperckiej wiedzy i profesjonalizmu. W konkursie Lider Nieruchomości Otodom chcemy promować pośredników, którzy wyróżniają się takim podejściem, ale też promować i nagradzać najlepsze praktyki w branży.

Idea stojąca za konkursem

Lider Nieruchomości Otodom to pierwszy i jedyny tego typu konkurs na rynku – jako lider w branży czujemy potrzebę, by wyznaczać kierunki w jakich będzie się ona rozwijać, a także wyznaczać nowe standardy, jakimi powinni kierować się wszyscy uczestnicy rynku nieruchomości. Chcemy inspirować do nieustannego rozwoju i wspólnie z liderami wyznaczać nowe standardy dla rynku.

Od wielu lat słyszeliśmy od naszych klientów: jesteście największym serwisem, obsługujecie większość agencji nieruchomości – które z nich są najlepsze? W Polsce brakowało liczącego się i rzetelnego rankingu pozwalającego odpowiedzieć na to pytanie, a nasza znajomość branży jednoznacznie wskazywała, że jest ogromne zapotrzebowanie na tego typu działania. Dlatego wsłuchaliśmy się w te głosy i postanowiliśmy stworzyć konkurs Lider Nieruchomości Otodom.

Profesjonalizacja w branży – dlaczego to konieczność?

Wierzymy, że profesjonalizacja to w dzisiejszych realiach konieczność. Podniesienie standardów i jakości usług to odpowiedź na potrzeby konsumentów. By transakcje na rynku nieruchomości przebiegały w atmosferze zaufania (i by rzecz jasna były jak najkorzystniejsze dla każdej ze stron), klienci muszą wierzyć w doświadczenie, wiedzę i umiejętności pośredników. Niestety, nie zawsze zawód agenta nieruchomości odbierany jest pozytywnie. Nasz cel to między innymi poprawa tego wizerunku – w końcu pośrednik nieruchomości to istotne ogniwo łączące poszukujących z wymarzoną nieruchomością. Promując profesjonalizm i nagradzając biura spełniające najwyższe standardy, chcemy pomóc im w codziennej pracy i dać jasny przekaz klientom: to pośrednik, któremu możesz zaufać. Tego potrzebuje branża: firm, które w codziennej pracy stosują dobre praktyki, korzystają z nowoczesnych narzędzi technologicznych i odpowiadają na szybko zmieniające się potrzeby klientów.

Nowe standardy w branży, czyli?

Pandemia wywołała falę zmian, a te zapoczątkowały przeniesienie wielu działań do online. I to w niezwykle krótkim czasie. Kluczowe stało się zatem, by nowe standardy w branży odpowiadały zupełnie nowej sytuacji. Według badań Otodom dotyczących wizerunku agenta, oznacza to przede wszystkim korzystanie z nowoczesnych narzędzi wirtualnych, takich jak np.: spacery 3D, wirtualny remont, elektroniczny podpis kwalifikowany czy certyfikat najemcy.

Pozwalają one usprawnić procesy, oszczędzić agentom czas, ale też dostarczają wiele cennych informacji biurom nieruchomości oraz sprawiają, że ich oferta jest o wiele bardziej atrakcyjna. Ważna według nas jest także transparentność odpowiedzialności i kompetencji, jakiej klienci powinni oczekiwać od swojego pośrednika nieruchomości. Dostarczając tę wiedzę, dbamy o to, by jakość usług biur nieustannie się podnosiła, a one same odpowiadały na dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów. Z tej potrzeby powstała inicjatywa stworzenia Katalogu Dobrych Praktyk, który będzie miał na celu przedstawienie zestawu kluczowych zasad, stanowiących rodzaj drogowskazu dla całej branży i który stworzymy wraz z laureatami nadchodzącej edycji. 

Bezstronność wyboru

Rzetelność konkursu to dla nas podstawa. Chcemy, by nasi laureaci reprezentowali najważniejsze dla nas wartości i żeby byli wyłaniani na podstawie obiektywnych kryteriów. Dlatego nad przebiegiem konkursu w pełni czuwa niezależna agencja badawcza IQS. Badanie zostało podzielone na trzy etapy – co ważne, zaprojektowano je w taki sposób, aby równe szanse miały zarówno małe, jak i duże biura, z metropolii oraz z mniejszych miejscowości. Zawsze intensywnie przyglądamy się całemu procesowi i usprawniamy go z edycji na edycję – wpływ na to mają także opinie naszych klientów. 

W tym roku – wsłuchując się w głosy uczestników minionych edycji – wprowadzimy kilka znaczących zmian na poszczególnych etapach, tak aby zasady i kryteria ocen były jeszcze bardziej transparentne. Chcemy, by tytuł Lidera Nieruchomości Otodom kojarzył się z najwyższą jakością usług i był prestiżowym wyróżnieniem.

W nowej edycji wraz agencjami nieruchomości budować będziemy profesjonalizm w branży, a wspierać nas w tym będą szeroko zasięgowe media ogólnopolskie oraz stacja TVN, która jest głównym organizatorem gali finałowej. Dzięki tej współpracy zyskamy duże grono dodatkowych odbiorców oraz dużo większy zasięg medialny niż dotychczas, co przełoży się na budowanie prestiżu konkursu oraz umacnianie rangi zawodu pośrednika. To nasz główny cel podczas wyłaniania najlepszych w branży za rok 2021: pokazanie kim jest dobry pośrednik nieruchomości i przede wszystkim, że jest to zawód, który wykracza daleko poza zwykłą sprzedaż.

Najnowsza edycja – zmiany na lepsze

Wspomniane zmiany to między innymi większy nacisk na obiektywne osiągnięcia biura. W II etapie konkursu będziemy analizować zgłoszenia w oparciu o twarde dane z serwisu Otodom, dotyczące m.in.: liczby ogłoszeń biura oraz ich odsłon czy zasięgu, jaki wygenerowały poszczególne ogłoszenia. Jednak liczby to nie wszystko – równie ważna jest dla nas jakość, dlatego sprawdzać będziemy m.in. jakość zdjęć nieruchomości, unikalność tytułów, czy też przejrzystość opisów w ogłoszeniach.  Poza analizą danych dotyczących danego biura, sprawdzimy także poziom ich obsługi klienta dzięki badaniu mystery shopper. 

Dzięki takiemu podejściu, zwyciężą biura o szerokich kompetencjach w wielu kluczowych obszarach – ich umiejętności zostaną potwierdzone dzięki konkretnym danym, jak i w badaniu mystery shopper. Wierzymy, że zmiany w kryteriach oceny oraz odświeżony regulamin sprawią, że wyłonienie zwycięzców będzie nie tylko bardziej transparentne, ale też, że tytuł Lidera Nieruchomości będzie miał w branży wyjątkowe znaczenie i stanie się dla agentów faktycznym wyróżnikiem na tle konkurencji.

Szczegóły dotyczące zasad konkursu oraz poszczególnych etapów znajdziesz na stronie Lider Nieruchomości.

Back to top button