Dlaczego nowoczesny pośrednik powinien korzystać z danych?
Nikt nie ma wątpliwości, że doświadczenie i intuicja są niezwykle istotnymi elementami pozwalającymi osiągnąć sukces na dynamicznym rynku pośrednictwa mieszkaniowego. Ale tę cenną machinę warto zasilać wiarygodnymi danymi i informacjami, które zwiększają prawdopodobieństwo podejmowania dobrych decyzji.
Jeśli porównamy intuicję i doświadczenie do samochodu, to dane, badania i zweryfikowane informacje będą dla niego silnikiem wraz z całym układem napędowym. Owszem, Flinstonowie napędzali swój pojazd siłą własnych nóg, ale nowoczesny silnik ma większą sprawność i efektywność niż nawet kilka rodzin jaskiniowców razem wziętych. I taki właśnie nowoczesny silnik, wraz całym układem napędowym, paliwem i resztą niezbędnych elementów, oddajemy do dyspozycji agencjom pośrednictwa współpracującym z Otodomem.
Oto Otodom Analytics, nowoczesne narzędzie analityczne zapewniające agencjom nieruchomości dostęp do aktualnych danych o rynku mieszkaniowym oraz wskazówki, które ułatwią podejmowanie trafnych i bardziej efektywnych decyzji biznesowych. Narzędzie oferuje m.in. stały dostęp do analizy jakości ogłoszeń i ich skuteczności na tle ofert wystawionych przez konkurencję. Korzystający z Otodom Analytics tworzą zupełnie nowe standardy na polskim rynku pośrednictwa nieruchomości i budują swój wizerunek profesjonalisty opierającego działanie na danych, a nie domysłach.
Zobacz też: Dane Otodom Analytics: ceny ofertowe mieszkań i domów, ceny najmu i zwrot z inwestycji
O czym przeczytasz w tym artykule?
Jakie są główne korzyści z używania Otodom Analytics?
1. Efektywne inwestowanie w marketing ofert
Decyzje o tym, w promocję których ofert inwestować są istotne dla efektywności działań marketingowych. W Otodom Analytics każdy pośrednik współpracujący z Otodom znajdzie konkretne wskazówki pomagające podejmować najlepsze decyzje o wydatkach marketingowych na oferty. Z modułu Ścieżka klienta można dowiedzieć się o tym, jak konkretne oferty prezentują się w wynikach wyszukiwarki i przez jakie zapytania trafiają na nie klienci.
2. Poprawa widoczności ofert na tle konkurencji
Wiele może być przyczyn sytuacji, w której ogłoszenia nie trafiają do oczekiwanej liczby potencjalnych klientów. Otodom Analytics podpowiada, jakie braki w ogłoszeniach warto uzupełnić czy które zdjęcia są nieostre lub zbyt ciemne. Dodatkowo jest to miejsce, gdzie w prosty sposób można przeanalizować oferty konkurencji.
3. Wsparcie w podejmowaniu strategicznych decyzji biznesowych
Połączenie unikalnych danych i wiedzy o popycie i podaży w mieszkaniówce, okraszone danymi z rynku kredytowego i gospodarki – takie połączenie dostępnych danych, wraz z komentarzami ekspertów, znacząco ułatwia podejmowanie ważnych decyzji biznesowych. Otodom Analytics pozwala nie tylko szybko zweryfikować ceny, ale i np. przeanalizować poszczególnych agentów w firmie pod kątem dostarczania najlepszych ofert i przygotowywania ich do publikacji.
4. Wiarygodność w oczach klientów i więcej ofert na wyłączność
Żyjemy w dobie szumu informacyjnego, dotarcie do najważniejszych i wiarygodnych (to kluczowe!) informacji jest coraz trudniejsze. Dlatego w Otodom Analytics łączymy szeroki przekrój danych z komentarzami najlepszych rynkowych ekspertów. Wierząc, że dzięki temu nasi partnerzy będą mogli budować swój wizerunek profesjonalistów. Z kolei wykorzystując ulepszony Radar Otodom łatwo znaleźć argumenty do przekonania klienta do oferty na wyłączność.
5. Zupełnie nowy standard na rynku
Wiarygodne dane coraz ważniejsze w każdej branży, ale branży mieszkaniowej dotyka to wyjątkowo mocno. O rynku nieruchomości dyskutuje się w taksówce i przy rodzinnym stole w święta, a wizerunek pośredników w Polsce jest jednym z tematów. Warto budować nowe standardy na rynku – oparte na wiarygodnych danych, eksperckich analizach i efektywnym działaniu.
Otodom Analytics to oferta dla wszystkich profesjonalnych uczestników rynku nieruchomości. Bez względu na profil działania (pośrednicy, deweloperzy, analitycy, pracownicy banków) i wielkość firmy, opieranie się na danych pochodzących z wiarygodnych źródeł jest najlepszą podstawą budowania wizerunku wśród klientów, jak i podejmowania kluczowych decyzji.
Przeczytaj także: Po co deweloperowi dane rynkowe?