Kompendium Dobrych Praktyk Dewelopera

Deweloperzy wyprodukowali i wprowadzili na rynek w ostatniej dekadzie ponad milion mieszkań. To niemal wszystkie (98%) mieszkania w budynkach wielorodzinnych jakie powstały w tym czasie w Polsce. Dlatego wydawać by się mogło, że nie ma ani potrzeby ani przestrzeni na usprawnianie praktyk podmiotów działających w tym sektorze. Czy tak jest w istocie?

Kompendium Dobrych Praktyk Dewelopera z czym mierzy się branża?

A jednak, mimo wielkiego wpływu na kształtowanie przestrzeni polskich miast i wielu pozytywnych inicjatyw jakie podejmuje, branża deweloperska nadal nie cieszy się sympatią „opinii publicznej”. Stoją za tym niewątpliwie niuanse w obszarze obsługi klienta. Jeden niezadowolony klient potrafi być bowiem głośniejszy w wyrażaniu swojej opinii niż dziesięciu zadowolonych.

Jest też wiele obszarów na ścieżce współpracy dewelopera z klientem, w których niewielka zmiana może przełożyć się na ogromną różnicę w postrzeganiu całego procesu. Dlatego zachęcamy by sięgnąć po nasze kompendium.

Pobierz elektroniczną wersję naszego kompendium lub zostaw nam swoje dane, a my prześlemy ci drukowany egzemplarz.

Kompendium dobrych praktyk – na dobre i gorsze czasy

Kompendium powstało na bazie rekomendacji wypracowanych przez Radę Dobrych Praktyk, oraz badań przeprowadzonych na jej potrzeby. Wszystko we współpracy z ekspertami z dziedziny budowania ścieżki klienta (CX) oraz sprzedaży i marketingu.

Efekt naszej pracy to zbiór najlepszych rozwiązań w zakresie obsługi klienta. Rozwiązania i rekomendacje przedstawione zostały na dwunastu punkach styku nabywcy z deweloperem. Obejmują okres od momentu zainteresowania zakupem nieruchomości, aż do chwili, w której nabywca użytkuje zakupione mieszkanie.


Stosowanie dobrych praktyk na każdym etapie procesu zakupowego i dalszej współpracy wspiera przede wszystkim cele biznesowe i zadowolenie klientów. Jednocześnie edukacja, badanie potrzeb i budowanie partnerskich relacji nie tylko pomagają kupującym podjąć odpowiednią decyzję zakupową, ale również zwiększają zaufanie do dewelopera, co korzystnie wpływa na wizerunek całej branży nieruchomości. Zadowolony i zaktywizowany klient chętniej dzieli się pozytywnymi
doświadczeniami i skłonny jest do rekomendacji firmy swoim znajomym, tym samym stając się ambasadorem marki.

Marcin Kawecki, Dyrektor Generalny Otodom

Mamy nadzieję, że pomysły i wskazówki zawarte w tym opracowaniu będą inspiracją do budowania efektywnej komunikacji z odbiorcami. Liczymy również, że posłużą do wprowadzenia usprawnień oczekiwanych przez nabywców. A ponadto umocnienia pozytywnego odbioru sektora deweloperskiego wśród klientów i opinii publicznej.

Rada Dobrych Praktyk – projekt PZFD i Otodom

Rada Dobrych Praktyk powstała w 2021 roku łącząc cele Otodom i Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Za jej powołaniem stała chęć zbadania i zdiagnozowania obszarów, które w relacjach deweloperów z klientami i otoczeniem wymagają poprawy. Wypracowane w toku spotkań warsztatowych rekomendacje i najlepsze praktyki prowadzić mają do profesjonalizacji sektora deweloperskiego i budowania pozytywnego wizerunku branży. Wspólnym celem PZFD i Otodom jest zwiększanie świadomości społecznej na temat działalności firm deweloperskich.

Back to top button