Magazyn Lighthouse #10 – ESG nie tylko dla największych.
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o ESG, ale boicie się zapytać – w 10 numerze rzucamy światło na ten niełatwy temat. Robimy przegląd najważniejszych unijnych regulacji i przekładamy je na życie polskiej branży nieruchomości. Ale świat nie kręci się tylko wokół ESG, dlatego czekają na Was także praktyczne wskazówki prawne, marketingowe i sprzedażowe oraz inspirujące głosy agentów i deweloperów.
Dyskusja o ESG – głośniej i mądrzej
Zmianom klimatycznym nie da się już zaprzeczać i wpływają one nie tylko na rolnictwo, pogodę, nasze samopoczucie. Odciskają swoje wyraźne piętno także na rynku nieruchomości, na naszych portfelach i niemal każdej dziedzinie naszego życia.
Co możemy z tym zrobić? Przede wszystkim zdobywać wiedzę o tym, jak nie szkodzić, a doskonałą do tego okazją jest coraz szersza i głośniejsza dyskusja o ESG. Większość z nas zapewne z tym pojęciem się zetknęła. Mało kto jednak – może z wyjątkiem największych firm – myśli, że to obszar, który dotyczy także jego.
Niezależnie od skali prowadzonej działalności prędzej czy później znajdziemy się w łańcuchu dostaw większych partnerów i będziemy musieli określić, co robimy w obszarze E (environment), czyli środowiskowym. Coraz większy nacisk na zeroemisyjność rynku nieruchomości i procesu budowlanego idzie w parze z coraz większą ekologiczną świadomością i rosnącymi wymaganiami nabywców – i to nie tylko w odniesieniu do transakcji, ale i społecznej odpowiedzialności. S (social), czyli społeczeństwo, upomni się o naszą nowoczesność w tym zakresie i od tego będzie zależała nasza reputacja oraz możliwość dalszego rozwoju biznesu. A tym zarządzić trzeba w obrębie własnych firm i tego dotyczy właśnie G (governance).
Dlatego polecam szczególnej uwadze lekturę tekstów poświęconych tematowi numeru tego wydania „Lighthouse” – właśnie ESG. Nawet jeśli z pozoru nie są „łatwe i przyjemne” i na pierwszy rzut oka „nie o Was”. Działać w duchu ESG może każdy z nas.
Marcin Kawecki, General Manager Real Estate PL, Grupa OLX
Magazyn Lighthouse #10 – o czym przeczytasz w najnowszym numerze?
Magazyn Lighthouse #10 – o czym przeczytasz w najnowszym numerze?
- O co chodzi z ESG i na co musi być gotowa branża nieruchomości?
- Czy trawnik na dachu to już zrównoważone budownictwo?
- Jak w praktyce działa gospodarka cyrkularna.
- Umowy na wyłączność – jak przekonać do nich klientów?
- Sposoby budowania skutecznego systemu poleceń.
- Klucz do marketingowej komunikacji z różnymi pokoleniami.
- 6 korzyści z rejestracji znaku firmowego.
A do tego wywiady oraz wiele praktycznych porad i aktualności!
Eksperci i praktycy
W 10 numerze magazynu „Lighthouse” wiedzą i doświadczeniem dzielą się m.in.:
- Wioletta Fabrycka, propagatorka zrównoważonego budownictwa. Związana z szeroko rozumianą branżą budowlaną, opowiada o gospodarce obiegu zamkniętego i omawia świetne przykłady cyrkularności z Polski i Europy.
- Przemysław Uniejewski, Head of Regulatory and Product Compliance odpowiedzialny za wdrażanie taksonomii ESG w w Grupie OLX Polska. Tłumaczy o co tak naprawdę chodzi z tym ESG.
- Magdalena Zawadzka-Iwanek, specjalistka ds. zrównoważonego rozwoju i inżynierka budownictwa. W Lighthouse bierze pod lupę zrównoważone budownictwo, tropi greenwashingowe nadużycia i tłumaczy zawiłe, unijne standardy.
- Anna Wyrzykowska i Marta Czarnecka, prawniczki z WKB Lawyers, rozkładają na czynniki pierwsze problem raportowania ESG i dzielą się praktycznymi wskazówkami.
- Mikołaj Lech, rzecznik patentowy, podejmuje wyzwanie, żeby przekonać do rejestracji znaku firmowego nawet największych sceptyków. Mianowicie omawia 6 korzyści formalnej ochrony.
- Piotr Surmacki, doświadczony growth marketer, wie jak skutecznie pozyskiwać polecenia od zadowolonych ze współpracy klientów. Do tego rozumie w jaki sposób wykorzystać automatyzację. Ma dla Was godne uwagi tipy i cenne uwagi.
- Agata Stradomska, agentka nieruchomości z biura Białe Lwy, serwuje sprawdzone argumenty, które przekonają klienta do podpisu umowy na wyłączność.
- Michał Wleklik, agent nieruchomości i trener Sandler Training Polska. Zdradza, czego od rynku nieruchomości oczekują boomerzy, iksy, igreki i zetki. Sprawdź, a dowiesz się, jak przemawiać językiem różnych pokoleń, żeby szybciej sprzedawać.
- Angelika Chimkowska specjalizuje się w tworzeniu skutecznej komunikacji i sprzedaży wykorzystującej social media. O strategiach silnych marek wie wszystko, więc teraz dzieli się inspirującymi wskazówkami.