14,6 mln wizyt w Otodom – statystyki serwisów w maju
Które serwisy oferujące nieruchomości z rynku pierwotnego są najchętniej odwiedzane? Odpowiedź na to pytanie przynoszą najnowsze dane z SimilarWeb – platformy dostarczającej informacji o analityce i zachowaniach użytkowników na stronach internetowych. Sprawdź, ile razy poszukujący odwiedzili poszczególne serwisy, ile czasu na nich spędzili i jak zmieniły się powyższe statystyki w porównaniu do kwietnia.
Dlaczego porównujemy dane całego serwisu Otodom do mniejszych serwisów posiadających oferty tylko z rynku pierwotnego? Z badania przeprowadzonego przez Kantar w lutym 2020 wynika, że aż 35% klientów deweloperów przed zakupem nowej nieruchomości interesowało się wcześniej mieszkaniami z rynku wtórnego. Planujący zakup doceniają możliwość wyboru i często nie mają jasno sprecyzowanych preferencji na wstępnym etapie procesu. Wielu poszukujących mieszkań interesuje się konkretną lokalizacją i parametrami, nie bacząc na to, czy nieruchomość jest nowa czy używana.
O czym przeczytasz w tym artykule?
Ponad 14,6 mln odwiedzin serwisu Otodom w maju
W maju ruch w Otodom był o 31% większy niż w kwietniu. Najpopularniejszy serwis nieruchomości zanotował ponad 14,6 mln łącznych wizyt. Dla porównania stanowi to wartość 20 razy większą niż w przypadku Rynku Pierwotnego i ponad 65 razy większą niż Obido. Rynek Pierwotny odnotował wzrost odwiedzin o 23%, z kolei w przypadku Obido był to spadek o 8%.
Jak liczone są te dane? Łączna liczba odwiedzin to suma wszystkich wizyt w danym serwisie z perspektywy analizowanego okresu. SimilarWeb oblicza wizytę (sesję) witryny, jeśli użytkownik odwiedzi co najmniej jedną lub więcej stron.
Rośnie liczba unikalnych odwiedzających
Wskaźnik Unikalnych Odwiedzających pomaga odpowiedzieć na pytanie, ile w przybliżeniu różnych użytkowników odwiedziło serwis w danym okresie czasu. Według SimilarWeb w maju z Otodom skorzystało ponad 4 mln unikalnych użytkowników – jest to o 23% więcej niż w kwietniu. Wzrosty obserwowane są także w przypadku pozostałych dwóch serwisów oferujących nieruchomości z rynku pierwotnego. Rynek Pierwotny odnotował o 18% więcej unikalnych użytkowników, a Obido o 3% więcej.
Na którym serwisie poszukujący spędzają więcej czasu?
Na koniec chcemy podzielić się z Wami statystykami, ile czasu użytkownicy średnio spędzają na danym serwisie oferującym domy i mieszkania od deweloperów. SimilarWeb oblicza średni czas trwania wizyty na podstawie czasu, jaki upłynął między pierwszą a ostatnią odsłoną strony na jedną wizytę.
W maju 2020 w Otodom odnotowaliśmy najwyższy średni czas wizyty od grudnia 2018 roku. Średni czas wizyty wyniósł ponad 9 minut, co daje wynik o ponad dwa razy większy, niż średni czas wizyty w Obido.
Dlaczego warto śledzić te statystyki?
Poszukujący mają różne preferencje odnośnie przyszłego mieszkania. Im większa baza poszukujących, tym większa szansa, że Twoje ogłoszenie zostanie zauważone przez klienta. Ze wspomnianych wcześniej badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Kantar w lutym tego roku wynika, że co trzecia osoba mieszkająca na nowych osiedlach zainteresowana była nieruchomościami pochodzącymi z rynku wtórnego. Dane te potwierdzają tylko, jak duży potencjał tkwi w publikowaniu ogłoszeń inwestycji na serwisach posiadających oferty zarówno z rynku wtórnego, jak i pierwotnego.
Źródło: Badanie SimilarWeb, czerwiec 2020