Dotyk, światło, spokój. Zmysły i relacje w nowej kampanii Otodom.

Domy i mieszkania, w których jest przestrzeń dla różnych potrzeb ludzi i zwierząt to bohaterowie nowych spotów Otodom. Już od 19 sierpnia w kilkudziesięciu stacjach TV rozpoczniemy emisję emocjonalnych historii o poszukiwaniu miejsc sprzyjających dobrostanowi i dobrym relacjom (także z samym sobą). Nowa kampania Otodom inspiracje zaczerpnęła z tegorocznej edycji badania „Szczęśliwy Dom”. Jak co roku bierzemy w nim pod lupę temat dobrostanu w miejscu zamieszkania. Po raz kolejny przypominamy o tym, że każdy z nas potrzebuje do szczęścia czegoś innego. Niezmiennie jednak odpowiedź na mieszkaniowe marzenia wszyscy znajdą na Otodom. Przez kolejnych 10 tygodni, będziemy obecni w telewizji, internecie, radiu, social mediach i prasie. 

Domy pełne bliskości, zrozumienia i szczęścia

Dlaczego warto wsłuchać się w potrzeby swoje i innych? Dlatego, że jesteśmy bardzo różnorodni, a dom pełen zrozumienia to przestrzeń sprzyjająca budowaniu szczęścia. O tym opowiadają nowe spoty Otodom, które powstały we współpracy z agencją Leo Burnett. Historie ze spotów to codzienne chwile i emocje, jakie odczuwamy w swoich czterech ścianach. Nie są to jednak typowe reklamowe obrazki, jednoznaczne i pełne wyłącznie uśmiechniętych twarzy.

Ponieważ nasze domy są świadkami różnych scen, emocji, przeżyć. Chcieliśmy to pokazać w naszych spotach, uchwycić prawdziwość i dać przestrzeń autentyczności. To pozwoliło nam pokazać trzy odcienie relacji. A to oznacza trzy historie, które w kilkadziesiąt sekund trafiają w serce i rezonują z doświadczeniami bardzo różnych odbiorców.

Za przekucie tej wizji w obraz odpowiada Papaya Film oraz duet reżyserski Andiamo: Mat Erdmann i Michał Więckowski

Bardzo komfortowo jest tworzyć historie podparte prawdą. Naszym zadaniem było zilustrowanie emocji, tych które trzymamy w sobie i tych, którymi chcemy się dzielić z innymi. To przywilej wchodzić do środka prawdy i próbować ją pokazać w bardzo czuły i bliski sposób. Nie wszyscy odnajdziemy się w stu procentach w tych historiach, ale na pewno ruszą jakąś strunę w naszych sercach Tomasz „Wagner” Kartasiński, Leo Burnett


Empatia. Chyba właśnie to słowo najczęściej powtarzaliśmy sobie przy tworzeniu tej kampanii. Dostaliśmy szansę, by przez chwilę poczuć się jak nasi bohaterowie, by spróbować ich zrozumieć. Dostaliśmy ją, bo Otodom też chciał lepiej poznać swoich klientów. I dobrze, bo dziś to chyba najlepsza droga na budowanie trwałego porozumienia pomiędzy marką a konsumentem. Dlatego obiecaliśmy sobie, że nie robimy reklam, że nie kręcimy filmów. Staraliśmy się po prostu jak najlepiej opowiedzieć te historie. Wierzymy, że widzowie poczują tę prawdę Radek Dudzic, Leo Burnett


Adresujemy marzenia… na podstawie badań

Najnowsze historie o poszukiwaniu swoich wymarzonych domów i mieszkań ponownie już opieramy o wyniki badania Szczęśliwy Dom. Nasz coroczny raport to wnikliwy wgląd w temat szczęścia w miejscu zamieszkania. Ponadto przeanalizowaliśmy autentyczne potrzeby i emocje jakie za nimi stoją. Dzięki projektowi Szczęśliwy Dom widzimy jak zmieniają się nasze motywacje jeśli idzie o wybór mieszkania czy domu. Do tego lepiej rozumiemy jak zmieniamy się jako społeczeństwo i jak wyglądają współczesne rodziny. To równie ważne dla poszukujących jak i profesjonalistów z rynku nieruchomości.

Gniazdownicy, rodziny patchworkowe, opiekunowie zwierząt, silversi – te wszystkie grupy poszukują czegoś innego. Otodom poprzez raporty – łamiąc liczne stereotypy – podpowiada jak dokonać najlepszych decyzji na rynku mieszkaniowym. To też świetna porcja danych i inspiracji dla profesjonalistów z branży nieruchomości, by móc tworzyć przestrzenie odpowiadające  aktualnym potrzebom. 

Projekt „Szczęśliwy Dom” zrodził się w 2021 roku z potrzeby wspierania ludzi w podejmowaniu świadomych, choć czasem nieoczywistych decyzji mieszkaniowych.

Coraz częściej mamy odwagę łamać stereotypy i nie ulegać presji społecznej podejmując decyzje zgodne z indywidualnymi przekonaniami i potrzebami. Wspólnie z ekspertami tegorocznej edycji Projektu wybraliśmy trzy historie, które trafnie obrazują ważne zmiany w polskim społeczeństwie. Jako lider czujemy się w obowiązku, aby mówić o nich głośno. By dodawać odwagi do zmian wszystkim, którzy szukają drogi do szczęśliwego domu.

Dom to miejsce, w którym mamy prawo mieszkać po swojemu, z tymi, których kochamy. To przestrzeń, która musi sprzyjać odpoczynkowi, regeneracji, skupieniu, pielęgnowaniu pasji, dobrych relacji, bliskości, zrozumienia i szczęścia. To wszystko jest możliwe tylko pod warunkiem uwzględnienia neuroróżnorodnych potrzeb, tak przez profesjonalistów, jak i przez każdego z nas. Dobry wybór domu czy mieszkania wymaga zaangażowania wszystkich zmysłów, a nie tylko wzroku. Czasem warto nawet zamknąć oczy, aby poczuć dom pozostałymi zmysłami. 

– Anna Adrian, Head of Marketing Otodom

Zmysły w przestrzeni

Obrazy w spotach są bardzo plastyczne i filmowe. To dzięki sięganiu po zabiegi oddziałujące na zmysły. Zabawy światłem czy dźwiękami mają też inicjować dyskusję o naszych potrzebach w kontekście neuroróżnorodności i tego jak reagujemy na różne bodźce. Jesteśmy przebodźcowani, a choćby zanieczyszczenie światłem zaburza jakość naszego snu. Bez wątpienia w projektowaniu przestrzeni nie możemy więc zapominać o zmysłach i fakcie, że aż 20% naszego społeczeństwa to osoby neuroatypowe.

Wzięliśmy to pod uwagę w spotach. Przestrzenie w których dzieją się nasze historie wspierają komfort mieszkańców. Pełne naturalnego światła, wyciszone, dające prywatność i intymność. Mimo, że to bardzo różne miejsca. Pokazujemy mieszkanie z rynku pierwotnego w centrum miasta, ale i w pobliżu parku i w aranżacji z naturalnych materiałów. Kolejnym bohaterem jest kamienica z duszą rozświetlona naturalnym światłem i otulona zielenią. Zaglądamy też do pełnego przestrzeni i spokoju domu szeregowego – idealnego dla rodziny patchworkowej.

Wszystkie te miejsca mają unikalny urok i chwytają za serce bohaterów opowieści. W efekcie znajdują oni swoje miejsce na Ziemi. Dobrze dobrany dom ma działanie terapeutyczne – pozwala im odnaleźć spokój, cieszyć się dotykiem i bliskością tych, których kochają. A ich poczucie szczęścia znacząco rośnie. W filmowych historiach z łatwością dostrzeżemy momenty “zakochania”. Błysku w oku w czasie pierwszego spotkania z nowym domem, chwili, w której postanawiamy „To tu. To mój szczęśliwy dom”.

Nowa kampania Otodom w mediach

Spoty będzie można obejrzeć w głównych stacjach TV ( TVP, TVN, Polsat) oraz w kilkudziesięciu stacjach tematycznych. Kampanii TV będą wspierane przez działania digitalowe, radiowe, PR, a także różne aktywacje w mediach społecznościowych. Crossmediowej kampanii będzie na dodatek towarzyszyć już druga Otodomówka, czyli nasza autorska forma konferencji prasowej. Podczas niej zaprezentujemy raporty Szczęśliwy Dom na podstawie, których powstała tegoroczna odsłona kampanii. Zaprosimy także ekspertów Otodom oraz współautorkę raportu Szczęśliwy Dom: Emocje na kwadracie, neuroarchitektkę, dr Joannę Jurgę.

Za komunikację PR marki w mediach odpowiada agencja Linkleaders. Natomiast o kanały social media Otodom dba zespół Cut the mustard. Zakup TV koordynuje dom mediowy Mindshare, za digital odpowiedzialny jest salestube. 

Zapraszamy na seans!

„Światło”
„Dotyk”
„Spokój”
Back to top button