Jakie informacje na stronie www dewelopera są najważniejsze?
Dziś, kiedy proces poszukiwania mieszkania przeniósł się praktycznie w całości do internetu nie ulega wątpliwości, że to tam również konkurują pomiędzy sobą firmy deweloperskie. Każdy deweloper wie, że jego wizytówką jest strona internetowa czy to firmy czy inwestycji. Dla osób poszukujących mieszkań w internecie ważne jest natomiast by uzyskać jak najszybciej jak największą ilość informacji. Aby dowiedzieć się które z tych informacji są najważniejsze, zapytaliśmy o to samych kupujących. Użytkownicy obido, którzy wzięli udział w badaniu odpowiedzieli jasno: najważniejszą informacją na stronie www dewelopera są ceny poszczególnych mieszkań.
Strona internetowa dewelopera może być skarbnicą wiedzy na temat inwestycji, jej standardu, udogodnień, terminów. By jednak nie przytłoczyć klientów, powinna być skonstruowana w taki sposób, aby użytkownik bez problemu znalazł na niej najważniejsze informacje. Jaki się okazuje jednak, dla klientów ważne są te informacje, którymi deweloperzy na swoich stronach nie zawsze chcą się dzielić.
W przeprowadzonej w serwisie obido jesienią ubiegłego roku wzięło udział ponad 1,2 tys. użytkowników. Najwięcej osób (586) odpowiedziało, że kluczowe na stronie dewelopera są ceny mieszkań. Ważna jest także aktualna lista dostępnych lokali (384) oraz dokładna lokalizacja inwestycji (138). Trochę mniejsze znaczenie mają realne odległości do istotnych punktów (77), informacje o deweloperze (40) czy prospekt informacyjny danej inwestycji (29).
Zgodnie z przewidywaniami za najważniejsze użytkownicy obido uznali informacje o cenach i dostępności poszczególnych mieszkań. Jednak najistotniejszym efektem badania, z którym powinni zapoznać się twórcy Ustawy o ochronie praw nabywców – zwanej deweloperską – jest zaledwie 2% odsetek osób, które wskazały istotność umieszczenia na stronie dewelopera prospektu informacyjnego.
Katarzyna Kuniewicz, Head of Residential Research, obido i Otodom
Badanie zostało przeprowadzone w okresie lipiec-wrzesień 2022 roku i miało formę pytań zamkniętych jednokrotnego wyboru. W badaniu wzięli udział użytkownicy obido.pl – na pytanie odpowiedziały łącznie 1254 osoby.
Więcej badań prezentujemy na stronie www.analytics.otodom.pl
Przeczytaj także: Obsługa na medal – jak powinien wyglądać pierwszy kontakt z klientem?