Nowe statystyki w Otodom – przewaga rozumiana precyzyjnie

Dostęp do aktualnych i precyzyjnych danych to dziś podstawa skutecznego prowadzenia i rozwijania biznesu. Nie inaczej jest rynku nieruchomości. Zwłaszcza w okresie tak dynamicznych zmian jakich ostatnio doświadczamy. Otodom, jako lider na rynku, dba o to by zarówno agenci, deweloperzy, jak i ich klienci mogli korzystać z narzędzi i najwyższej jakości statystyk, które umożliwią im podejmowanie najlepszych decyzji. Jak najlepiej czytać dane udostępniane na naszej platformie i dlaczego są one tak ważne? Oto nowe statystyki w Otodom pod lupą!

Dlaczego dane są ważne?

Żyjemy w erze informacji. Dane to nie tylko liczby, ale przede wszystkim potężne narzędzie, które pozwala zrozumieć trendy, przewidywać zmiany zachowań konsumentów i podejmować racjonalne decyzje. Na rynku nieruchomości informacje te mogą zmieniać reguły gry. Dzięki danym możemy ocenić potencjał lokalizacji, przewidzieć rozwój dzielnicy, a nawet ocenić, kiedy jest najlepszy moment na sprzedaż lub zakup. Dane to nie tylko twarde liczby. To też wskazówki do lepszego zrozumienia klienta, a tym samym skuteczniejszego odpowiadania na jego potrzeby. To bezcenna wiedza.

Jak dotrzeć do wartościowych klientów? Z Otodom!

Naszą misją jest łączenie domów i ludzi. W bardziej wymiernym ujęciu oznacza to  umożliwienie poszukującym znalezienia idealnej nieruchomości. Agentów i deweloperów wspieramy zaś przede wszystkim w szybkim i skutecznym domykaniu transakcji. Zależy nam na tym, żeby  każda zainwestowana na naszej platformie złotówka przynosiła wymierne korzyści. Doskonale wiemy, że potrafimy to robić! 

Dowody na to, jak wygląda skuteczność jego ogłoszeń w Otodom każdy wystawiający może znaleźć również w panelu klienta. A niedługo dostarczymy ich jeszcze więcej!

Nowe podejście do danych statystycznych

W odpowiedzi na potrzebę większej przejrzystości w danych dotyczących efektywności działania Otodom, wprowadzamy szereg zmian. Dążymy m.in. do stworzenia nowej platformy danych statystycznych i uporządkowania sposobu ich gromadzenia oraz prezentacji. Wdrożyliśmy szereg analiz i w najbliższym czasie wprowadzać będziemy rozwiązania, które mają pomóc ogłoszeniodawcom jeszcze lepiej wykorzystywać potencjał blisko 4 milionów użytkowników odwiedzających nasz serwis miesięcznie. Tak powstały nowe statystyki w Otodom.

Dlaczego tak zależy nam na precyzji i jakości danych? Bo wierzymy, że wiedza, którą ze sobą niosą pozwoli naszym klientom na optymalizację strategii marketingowych i sprzedażowych. Ponadto umożliwi jeszcze lepsze zarządzanie budżetami oraz budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku  

nowe statystyki Otodom

Nowe statystyki w Otodom – wszystko, co musisz wiedzieć

Od czego planujemy zacząć wprowadzanie zmian? Przede wszystkim chcemy ujednolicić terminologię stosowaną w naszych analizach z tą ogólnie przyjętą w świecie marketingu internetowego. To niezbędne, by ułatwić porównywanie wskaźników i jeszcze mocniej wyeksponować skuteczność Otodom. 

nowe statystki Otodom

Oto nowe wskaźniki na kontach dla profesjonalistów, które będą obowiązywać od 13 lutego:

Łączne wyświetlenia

Jest to informacja o tym, ile razy poszukujący nieruchomości mieli szansę zobaczyć miniaturę ogłoszenia wystawionego na Otodom we wszystkich miejscach naszej platformy.

Nowy parametr zastąpi dotychczasowy “Zasięg”. Informował on o tym, ile razy oferta znalazła się w wynikach wyszukiwania. Co ważne, nie uwzględniał on jej pozycji na liście oraz faktu, czy poszukujący do niej dotarł, czy też nie.

Wartość ta pojawi się zarówno w Koncie klienta na platformie Otodom, jak i w Otodom Analytics w modułach Ścieżka Klienta i Radar. 

Łączne wyświetlenia - co zliczamy
Łączne wyświetlenia - co zliczamy

Wizyty 

Parametr pokazuje ile razy strona z ogłoszeniem została otworzona przez użytkowników Otodom. Każde kolejne otwarcie tej strony przez tego samego użytkownika zalicza się jako nowa wizyta. Jest to więc suma wejść na konkretną ofertę. Im wyższa liczba wizyt tym potencjalnie wyższe zainteresowanie ogłoszeniem. 

Odwiedzający 

Dzięki temu parametrowi wiemy ile osób obejrzało stronę ogłoszenia. W przeciwieństwie do „Wizyt”, które zliczają każdorazowe otwarcie ogłoszenia, bez względu na to czy jest to pierwszy czy kolejny raz kiedy poszukujący je ogląda, ten wskaźnik pokazuje nam ilu unikalnych użytkowników zainteresowało się nieruchomością.

Wiadomości 

To całkowita liczba wiadomości wysłanych przez platformę Otodom w odpowiedzi na twoje ogłoszenie.

Odsłony telefonów 

To parametr pokazujący ile razy numer telefonu podany w ogłoszeniu został wyświetlony w całości przez użytkowników Otodom. Numer kontaktowy zamieszczony na stronie ogłoszenia jest zawsze częściowo ukryty. Aby wyświetlić go w całości, użytkownik musi kliknąć przycisk Pokaż numer. Suma tych wyświetleń stanowi liczbę prezentowaną w ramach tego parametru.

Regularna analiza tych wskaźników to podstawa do optymalizacji

Wiemy, że są tacy, którzy bez analizy statystyk żyć nie mogą i tacy, dla których to zupełnie niezbadane tereny. Dlatego nie tylko dostarczamy te dane, ale również staramy się wspierać użytkowników naszego serwisu w rozwijaniu umiejętności ich analizy i wnioskowania. Podstawową zasadą, która te wnioski czyni wartościowymi jest upewnienie się, że dane, które analizujemy lub porównujemy, odnoszą się do tej samej kategorii czy kontekstu.

Dlatego postanowiliśmy również, że w związku z wprowadzeniem nowej metodologii, od dnia jej wdrożenia na nowo i od zera rozpoczniemy gromadzenie danych historycznych dla wszystkich ogłoszeń umieszczonych w naszym serwisie. 

Statystyki historyczne (za 3 ostatnie miesiące przed wprowadzeniem zmiany) dostępne będą na życzenie zgłoszone za pośrednictwem naszego Centrum Pomocy.  

Masz pytania i wątpliwości? Skontaktuj się ze swoim opiekunem klienta lub z naszym Centrum Pomocy.

Back to top button