Odkryliśmy klucz do Szczęśliwego Domu. Zapraszamy za kulisy konferencji prasowej

Przedstawienie wyników ogólnopolskiego badania o szczęściu, zainicjowanie prestiżowego press clubu, prezentacja rebrandingu, a także kilka niespodzianek ze świata Otodom – to była bardzo intensywna konferencja prasowa. Zapraszamy do relacji spotkania, które odbyło się w 31 sierpnia w hotelu H15 w Warszawie.

Domowy nastrój i twarde dane

Powodem do spotkania było zaprezentowanie raportu „Szczęśliwy Dom. Badanie dobrostanu Polaków”, w którym odkrywamy klucz do szczęścia i pokazujemy, jak możemy być bardziej zadowoleni z miejsca, w którym żyjemy. Temat szczęścia zgłębiało z nami 27 dziennikarzy z takich redakcji jak Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Newsweek Psychologia, Label Magazine czy RMF FM. Spotkanie odbyło się w butikowym hotelu H15 w Warszawie. Zależało nam na tym, by wszyscy jego uczestnicy mogli poczuć się „jak w domu”. Zadbaliśmy o przestrzeń pełną zieleni, miękkich tkanin i wygodnych miejsc, pozwalających na to, by przysiąść i wsłuchać się w dyskusje ekspertów. Wydarzenie miało naturalne, słoneczne oświetlenie dzięki przepięknemu szklanemu dachowi – jak pokazało nasze badanie, słoneczne wnętrza obniżają nasz poziom stresu. Wszystko po to, by jak najdokładniej zwizualizować wyniki badania Otodom przeprowadzonego wspólnie z Uniwersytetem SWPS. Pełne zieleni otoczenie, logicznie wydzielona przestrzeń oraz dobre sąsiedztwo to czynniki, które realnie wpływają na nasz dobrostan. O tym, jak ten dobrostan osiągnąć, dyskutowali eksperci: 

  • Ewa Jarczewska-Gerc, Dyrektor ds. badań, SWPS Innowacje,
  • Filip Springer, pisarz, fotograf i reportażysta poruszający tematy architektury i urbanistyki,
  • Adam Czerniak, Ekonomista, Polityka Insight,
  • Monika Rudnicka, EU Real Estate & Otodom General Manager,
  • Karolina Klimaszewska, Senior Data Analyst Otodom,
  • dyskusję moderował Jarosław Krawczyk, PR Lead, Otodom.

Zbadaliśmy, czym jest szczęśliwy dom

Badanie, które zainicjowało konferencję prasową, jest odzwierciedleniem społecznego doświadczenia, jakim była pandemia. To właśnie przez nią „używaliśmy” swoich mieszkań i domów o wiele intensywniej i inaczej, niż zazwyczaj. Często okazywało się, że nasze domy nie są w stanie pomieścić w sobie nowych funkcjonalności: biura, szkoły czy siłowni. Mimo wzrastającego i wyczuwalnego na każdym kroku niepokoju, jedna rzecz pozostała bez zmian: szukaliśmy szczęścia. Po niespełna dwóch latach od momentu, gdy wirus zaczął zmieniać nasze prywatne i zawodowe życia, zbadaliśmy, czym jest teraz dla nas szczęśliwy dom i jakimi sposobami próbujemy do niego dotrzeć. Wyniki badań oraz odpowiedzi na wiele zaskakujących pytań, w tym: w jaki sposób na nasze szczęście wpływają sąsiedzi czy widok z okna, jak wielu z nas w ostatnim czasie zdecydowało się na przeprowadzkę i jakie były jej powody, jakie cechy ma „szczęśliwy dom” i jak łączy się to z naszą osobowością, można znaleźć w raporcie, który dostępny jest już online pod adresem: raport_szczesliwe_cztery_sciany.pdf (otodom.pl). W raporcie zamieszczono także praktyczne i konkretne rady dla pośredników i deweloperów

Wbrew pozorom szeroko pojęte szczęście to temat, który ma realne przełożenie na biznes, a jego znajomość może wpłynąć na jakość i skuteczność pracy uczestników rynku nieruchomości. To w końcu niełatwe zadanie: pomagać swoim klientom odnajdywać szczęśliwe miejsce do życia. 

Nowa twarz Otodom 

Kolejnym punktem spotkania była prezentacja działań związanych z najnowszą kampanią. Już od 6 września na antenach najważniejszych stacji telewizyjnych będzie można oglądać nowe spoty reklamowe, w których ludzie szukają wymarzonych domów, a domy… wymarzonych właścicieli.. To także czas sporych zmian: na konferencji zaprezentowano nowe logo Otodom oraz komunikację wizualną. Odświeżony layout otrzyma też kwartalnik „Lighthouse”, który dotrze do Was już pod koniec września. Tymczasem podczas konferencji prasowej nowe logo można było przykładowo zjeść – jedzenie swoim kształtem nawiązywało do dwóch motywów przewodnich Otodom: koła i kwadratu. 

Nowy logotyp to unikalna forma łącząca liternictwo z mocnym i rozpoznawalnym znakiem graficznym. Te dwie geometryczne figury zawierają w sobie symbolikę domu i okna, przez które obserwujemy otaczający świat. W nowej komunikacji mają wybrzmiewać rzetelne dane oraz emocje, których nie brakuje przy dokonywaniu tak kluczowych decyzji, jak zakup nowego domu czy mieszkania.

Back to top button