Czym jest personal branding i jak Linkedin może pomóc Ci w biznesie

Pojęcie marki osobistej nie jest nowe, a jego początków szukać można już w  1940 roku. Za ojca tego kierunku uważa się Toma Petersa, który podkreślał istotność tworzenia własnego wizerunku w biznesie. Jak podejść do zagadnienia autopromocji w branży nieruchomości i czy LinkedIn może w tym pomóc? O tym, w najnowszym wpisie.

Z materiału dowiesz się:

  • jaki wpływ na biznes ma wizerunek osobisty,
  • autentyczność, widoczność i reputacja – trzy kroki do sukcesu,
  • media społecznościowe jako idealny kanał dotarcia i budowania relacji,
  • proste kroki, jak zacząć przygodę z LinkedInie.

Personal branding

Koncepcja Dana Schawbela zakłada, że istnieją trzy kluczowe cechy dobrej marki osobistej: autentyczność, dobra reputacja oraz widoczność. Silna marka osobista, to bycie szczerym i prawdziwym. Drugim czynnikiem jest budowanie reputacji, które może trwać latami. Utrzymanie pozytywnego wizerunku wymaga ciągłego monitoringu opinii zarówno rynku, jak i bliskiego otoczenia, ale przynosi efekty. Wreszcie kwestia widoczności na rynku, która bezpośrednio związana jest ze strategią promocyjną, integrującą różne kanały komunikacji, w tym również social media.

Daj się odnaleźć w sieci

Rozwój technologii pozwala w dowolnej chwili uzyskać informację na temat każdej osoby. Portale społecznościowe ułatwiają analizę zawodową, ale też zainteresowań i sukcesów. Brak profilu w mediach społecznościowych wyklucza Cię z przestrzeni zawodowej, przez co tracisz wiele cennych kontaktów. Warto pamiętać, że autopromocja to także aktywny udział w grupach dyskusyjnych, prowadzenie blogów czy webinariów. Dzielenie się wiedzą w szerszym gronie. Społeczność skupia się również wokół serwisów ogłoszeniowych z nieruchomościami, gdzie także przedstawiasz swoją markę – przemyśl, w jaki sposób budujesz tam swoją pozycję. Budowanie strategii komunikacji marki osobistej to zarówno umiejętność zastosowania właściwych narzędzi SM, ale również proces myślenia strategicznego i brania pod uwagę długoterminowej perspektywy. 

LinkedIn jest jednym z najważniejszych narzędzi nowoczesnego biznesu

To jedyne miejsce, które daje użytkownikom dostęp do ponad 630 milionów ekspertów i specjalistów z różnych dziedzin. Możliwości promocji marki, pozyskania nowych klientów, i networkingu są na LinkedInie nieograniczone, zwłaszcza jeśli firma świadczy również usługi B2B. Czy LinkedIn pomaga w sprzedaży i wynajmie nieruchomości? Tak, jeśli jest prowadzony z głową. Powinieneś więc zainwestować swój czas w stworzenie profilu i w budowę własnej marki osobistej na tym portalu. W Polsce z LinkedIn korzysta ponad 3,2 mln użytkowników. Baza potencjalnych kontaktów jest więc ogromna.

LinkedIn daje możliwość wyszukiwania kontaktów po stanowiskach czy konkretnej lokalizacji, co przy pośredniczeniu w najmie nieruchomości ułatwia dotarcie do lokalnych managerów, specjalistów i dyrektorów, mogących być zainteresowanymi twoją ofertą. LinkedIn, najbardziej ze wszystkich sieci społecznościowych, oparty jest na budowaniu wartościowych relacji z różnymi użytkownikami. Twoja sieć znajomych jest głównym wektorem interakcji z platformą i tym samym z biznesem i klientami. W pierwszej kolejności warto nawiązać więzi i relacje ze swoimi kontaktami biznesowymi, współpracownikami i przyjaciółmi. Następnie warto przejrzeć ich profile w poszukiwaniu osób, które pracują w Twojej branży, które mogą znaleźć Twoją markę lub wartościowe treści.

Jak znaleźć kontakty w sieci?

Poza standardową wyszukiwarką LinkedIn i grupami tematycznymi, które nas interesują, to polecenia są najbardziej unikalną funkcją platformy. Każdy użytkownik może stosować różne formy uznania za umiejętności lub sukcesy, a polecenia te pojawiają się na ich profilu. Funkcja ta pozwala na łatwą identyfikację obiecującego talentu lub stworzenia siatki profesjonalistów o wspólnych zainteresowaniach. Jak zacząć kontakt? Zaprosić, ale w spersonalizowany sposób. Wiadomość o treści „Cześć, dołącz do mojej sieci” to zdecydowanie za mało. Przecież wystarczy dodać kilka słów o swojej motywacji, by wyjść na profesjonalistę:

Dzień dobry <imię>, pojawiłeś się w sugerowanych przez LinkedIn profilach, które mogę dodać do swojej sieci. Ze względu na to, że obaj działamy w branży nieruchomości, chciałem się przedstawić z nadzieją, że na jakimś poziomie wymienimy się wiedzą lub doświadczeniem.

Jeśli chcesz być znajdowanym przez wyszukiwarkę LinkedIn, musisz zastosować słowa kluczowe, które potencjalni klienci mogą wpisywać, jak „ekspert nieruchomości”, „specjalista najmu nieruchomości komercyjnych”, „pośrednik najmu nieruchomości”. Te kluczowe frazy powinieneś umieścić w nagłówku i w podsumowaniu zawodowym. Pamiętaj także o profesjonalnym zdjęciu i grafice w tle. 

Jak publikować treści na LinkedIn?

Posty składające się w większości z tekstu nie są popularne. Chcesz zwrócić na siebie uwagę – aspekt wizualny (obrazy lub wideo) są kluczem. Po drugie – regularne publikacje – najlepiej raz w tygodniu. O ile warto pilnować jakiegoś harmonogramu, nie wymuszaj z siebie treści niskiej jakości tylko po to, żeby odhaczyć obowiązek. Jak każda sieć społecznościowa, LinkedIn używa specjalnego, własnego algorytmu do wybierania treści, jakie pojawiają się w feedach użytkowników. Jednym z pierwszych kroków działania algorytmu jest filtrowanie spamu. Zanim twoją treść ktokolwiek zobaczy, poddawana jest ona analizie – spam lub treści powtarzane wielokrotnie nie przejdą.

Algorytm promuje więcej postów od kont z którymi masz wzajemne więzi w przeciwieństwie do kont, które tylko śledzisz jednostronnie. Zaangażowanie na LinkedIn wymaga wartościowych połączeń i relewantnych treści. Inspiracje możesz znaleźć również na naszym kanale https://www.linkedin.com/company/otodom/, gdzie dodajemy wartościowe treści dla biur, deweloperów i wszystkich tych, którzy interesują się branżą nieruchomości.

LinkedIn, to doskonałe miejsce w sieci do tego, by małym kosztem, za pomocą postów lub artykułów, zbudować wizerunek eksperta w branży nieruchomości i trafić do ludzi, którzy akurat mogą rozważać najem mieszkania, domu czy biura. Pamiętaj o odpowiedziach na aktualne trendy i regularności publikowania treści. Chociaż na początku może wydawać się skomplikowany, dzięki narzędziom, jakie oferuje platforma, szybko okaże się, że możliwości, które Ci daje, przekraczają Twoje najśmielsze oczekiwania.

Back to top button