Ponad 5,5 mln realnych użytkowników Otodom i OLX Nieruchomości w październiku – wyniki badań Gemius/PBI
Wyniki badań Gemius/PBI to nieoceniona dawka informacji dla branży nieruchomości i nie tylko. To najbardziej aktualne i rzetelne dane przedstawiające liczbę realnych użytkowników jacy odwiedzają dane portale. Zobaczcie, jak plasujemy się w październikowych rankingach według 3 kluczowych wskaźników: ruchu na stronie, realnych użytkowników oraz współoglądalności. Wyjaśniamy również jak poprawnie czytać powyższe dane.
O czym przeczytasz w tym artykule?
Ruch na stronie – istotny wskaźnik
Ruch na stronie (tzw. traffic) to informacja o tym, ilu użytkowników odwiedziło dany portal w określonym czasie.
Realni użytkownicy – czym są?
Realni użytkownicy (Real Users) to wskaźnik, który bardzo precyzyjnie wskazuje nam, ile osób odwiedziło portal. W przeciwieństwie do wielu innych badań, raport Gemius dotyczący realnych użytkowników, precyzyjnie weryfikuje, gdy dana osoba loguje się na stronie z kilku urządzeń. Gemius traktuje takie osoby jako jednego użytkownika, dzięki czemu ich dane są jeszcze bardziej precyzyjne. To podejście sprawia, że wyniki Gemiusa dotyczące Real Users są tak cenne.
To informacja szczególnie ważna dla osób, które chcą dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, przy jak najniższym nakładzie finansowym.
Współoglądalność – dlaczego warto umieć czytać dane
Współoglądalność to stosunek liczby użytkowników, którzy odwiedzili każdy z wybranych serwisów internetowych w określonym czasie do liczby użytkowników, którzy odwiedzili dany serwis internetowy w określonym czasie. Innymi słowy, współoglądalność informuje, jaki odsetek użytkowników wybranej strony odwiedza również inną wybraną stronę internetową w określonym czasie.
Jak odczytywać zasięg kilku portali? Biorąc pod uwagę współoglądalność!
To właśnie ze względu na współoglądalność nie powinno się dodawać zasięgu kilku portali należących do jednej grupy – w takiej sytuacji dojdzie do przekłamania i policzenia tych samych użytkowników kilka razy jako unikalnych.
Przykład: Otodom dotarł w październiku do ok. 3,7 mln realnych użytkowników, natomiast OLX nieruchomości do 4,2 mln realnych użytkowników. Sumując te dwie liczby otrzymalibyśmy imponujący wynik 7,9 mln użytkowników. Jednak jest to przekłamanie, szczególnie, że dla wszystkich siedmiu największych portali na polskim rynku nieruchomości, całkowita liczba realnych użytkowników wynosi 7,87 mln).
Biorąc pod uwagę współoglądalność dla OLX nieruchomości względem Otodom, wynoszącą niecałe 57%, oba serwisy docierają łącznie do 5,51 mln realnych użytkowników. Co to oznacza dla osób korzystających z Otodom i OLX nieruchomości? Że sprzedający mogą efektywniej i taniej docierać do odbiorcy, co przekłada się na liczbę ogłoszeń, a co za tym idzie, również osób poszukujących nieruchomości, odwiedzających portale naszej grupy.
Efektywność dzięki synergii
Otodom to efektywny wybór dla uczestników rynku nieruchomości. Szczególnie dzięki synergii Otodom z OLX oraz obido, które specjalizuje się w sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym na rynku pierwotnym, co pozwala jeszcze skuteczniej docierać do zainteresowanych klientów. Wdrożenie nowych wirtualnych narzędzi takich jak Spacery 3D, Wirtualny Remont czy Certyfikat Narzędzi oraz intensywna kampania wizerunkowa „Otodom, który mi odpowiada”, sprawiają, że wciąż dązymy do jeszcze skutecznego wspierania naszych klientów w poszukiwaniu i sprzedaży nieruchomości.