Kodeks Agenta PRO – praktyczny poradnik dla biur nieruchomości, które chcą podbijać rynek
Dlaczego po pierwszym kontakcie klient znika i nigdy nie wraca?
Co takiego robi konkurencja, że skutecznie przyciągają do siebie kolejnych zainteresowanych?
Jak sprawić, by po zakończonej współpracy, usłyszeć wyłącznie miłe słowa?
Te i inne pytania czasem pojawiają się w głowie agentów, którzy chcą być jeszcze skuteczniejsi w swojej pracy. W Otodom chcemy rozwiewać tego typu wątpliwości i wskazywać agentom jak mogą działać, by ich kontakt z klientem był wzorowy. A transakcje oczywiście szybko się dopinały. Dlatego wraz praktykami w temacie stworzyliśmy Kodeks Agenta PRO, który w praktyczny sposób pokazuje jak wprowadzać najlepsze (i najefektywniejsze) praktyki w branży w życie.
O czym przeczytasz w tym artykule?
Pobierz Kodeks Agenta PRO
Tworząc Kodeks Agenta PRO, podeszliśmy do tematu obsługi klienta kompleksowo. Prezentujemy Wam szczegółowo dwie ścieżki – klienta sprzedającego oraz kupującego – a na procesy patrzymy z perspektywy zarówno klienta, jak i agenta. Kodeks skupia się na kluczowych momentach każdej ze ścieżek, poruszając dodatkowo temat najmu – wszędzie tam, gdzie ścieżka wynajmującego różni się od tych, które opisujemy.
Chcemy dostarczyć Wam konkretnych wskazówek, aby zarządzanie emocjami klienta przebiegało profesjonalnie i bez zbędnych nerwów. W końcu to ostatecznie umie-
jętność pracy z różnymi typami osób wzmacnia rynkową pozycję biura i stanowi o sile marki. W czasach, gdy klienci mają niemal na wyciągnięcie ręki cały wachlarz ofert, renoma agencji bywa decydująca.
Cel Otodom: profesjonalizacja branży
Z naszymi klientami staramy się nieustannie być w kontakcie, spotykamy się, rozmawiamy i dzięki temu wiemy, przed jakimi wyzwaniami stają i co budzi ich wątpliwości. To niezwykle cenna wiedza. W Otodom chcemy profesjonalizować branżę i działać na rzecz poprawy wizerunku agenta nieruchomości. A także oczywiście uświadomić nieprzekonanych, że dobry specjalista zapewnia spokój ducha, zamienia stres w poczucie komfortu, a także potrafi zaoszczędzić zarówno nerwów jak i pieniędzy.
To jednak wymaga edukacji w obie strony i wsparcia agencji nieruchomości w ich codziennej pracy, tak, by mogli szybko reagować na rosnące oczekiwania klientów i zmieniającą się sytuację na rynku. Przed agentem stoi bowiem niełatwe zadanie połączenia dwóch ról – skutecznego eksperta i godnego zaufania partnera. Brakowało jednak narzędzia, które by im w tym pomogło i ułatwiło przyjrzenie się etapom współpracy z kupującym lub sprzedającym. A także przede wszystkim pomogło zwiększyć efektywność ich działań, a przede wszystkim umożliwiło stanie się mistrzem relacji z klientami. To w końcu oni są najlepszą wizytówką biura, a marketing szeptany i polecenia od tych zadowolonych, mają ogromną moc.
Kodeks Agenta PRO: użyteczny zbiór zasad postępowania
By to naprawić, wraz ze specjalistami z branży i Joanną Hirsz, jedną z topowych ekspertek w temacie CX, czyli doświadczeń klienta, stworzyliśmy Kodeks Agenta PRO. Połączenie znajomości najnowszych trendów i teorii z praktycznym spojrzeniem agentów to gwarancja bardzo szczegółowo omówionych punktów styku z klientem z konkretnymi wskazówkami, które sprawdzają się w codziennej pracy biur nieruchomości.
W Kodeksie pod lupę wzięliśmy poszczególne etapy kontaktu z klientem i wskazaliśmy kluczowe momenty każdej ze ścieżek, poruszając dodatkowo temat najmu. Ponadto podpowiadamy co zrobić, by pozytywnie zaskoczyć, by uniknąć kłopotliwych sytuacji i jak im zapobiegać. A do tego jak pozostawić po sobie jak najlepsze wrażenie jak najmniejszym kosztem.
Każdy krok opracowaliśmy wspólnie na warsztatach w których wzięli udział członkowie zespołu Otodom, zwycięzcy konkursu Lider Nieruchomości 2021 oraz Joanna Hirsz i Anna Lenart, głos ekspertek od CX. Więcej o samych warsztatach przeczytasz tutaj: Kodeks Agenta PRO – relacja z warsztatów – Wiedza i inspiracje (otodom.pl)
Przez kolejne miesiące pracowaliśmy nad ujęciem wniosków z warsztatów w przystępną i użyteczną formę. Co ważne, do pracy nad Kodeksem zaprosiliśmy dodatkowo grono ekspertów z różnych dziedzin szeroko pojętego marketingu oraz branży nieruchomości, m.in. Piotra Buckiego czy Wojciecha i Izę Ławniczak z VHS.
Już w Waszych rękach – Kodeks Agenta PRO
Miesiące pracy specjalistów z różnych dziedzin podczas których skupiliśmy się na pragmatycznym podejściu do klienta na rynku nieruchomości zaowocowało nową publikacją Otodom: Kodeksem Agenta PRO. Chcielibyśmy, aby był on dla Was wsparciem i inspiracją w wypracowaniu unikalnej recepty na profesjonalną obsługę Waszych obecnych oraz przyszłych klientów. Dlatego do rąk wszystkich agencji nieruchomości współpracujących z Otodom, wysłaliśmy pięknie wydany egzemplarz Kodeksu. Wierzymy, że dzięki niemu jeszcze lepiej poznacie ich perspektywę, obawy i oczekiwania klientów. A to z kolei pozwoli Wam na stworzenie prawdziwej przestrzeni porozumienia we wspólnej rzeczywistości. I, co za tym idzie, bezstresowych transakcji (bez wątpienia) zakończonych sukcesem ;).
Podziękowania
Chcielibyśmy również podziękować agentom i biurom, bez których Kodeks Agenta PRO nie mógłby powstać:
Ale Chata Nieruchomości
Michał Ciesielski
Katarzyna Ciesielski
ANKAM Nieruchomości
Anna Kamińska
Kinga Kamińska
Bergsen Nieruchomości
Anna Kucharska
Big City Broker
Kamil Janas
Grzegorz Flis
Maria Czajka
Bonus Nieruchomości
Dorota Wrona
DOM EXPERT
Marta Domrzalska
doradzamynieruchomosci.pl
Paweł Zabłocki
Jakub Binek
GOOD LIFE ESTATES
Maciej Cydzik
Aleksandra Kibitlewska
Król Nieruchomości
Małgorzata Król
LCM Nieruchomości
Agnieszka Łukaszewska
Michał Łukaszewski
M3N Biuro Nieruchomości
Maciej Kubik
Manufaktura Mieszkań
Marlena Wysocka
Ewelina Jaworska
Homfi
Adam Nowodworski
Północ Nieruchomości
Monika Miłkowska
Magdalena Jaszczołt
Properco
Barbara Lorek
Wojciech Rusin
SDP Nieruchomości
Konrad Rakowiecki
Skorecki Nieruchomości
Paulina Zdanowicz – Siodła
Jakua Siodła
TGN NIERUCHOMOŚCI
Adrian Truchta
Dawid Górski
WGN Sosnowiec
Rafał Kampczyk
White Lion Investments
Urszula Kurpiejewska
Agata Mielczarek
White Wood Nieruchomości
Natalia Sobczak
Karolina Michalak