Kodeks Agenta PRO – relacja z warsztatów
W marcu poznaliśmy zwycięzców konkursu Lider Nieruchomości Otodom, pierwszej tego typu inicjatywy w branży, która pozwala docenić biura o wyjątkowym podejściu do obsługi klienta i najwyższych standardach. Jednak konkurs to jedynie jedno z wielu działań, jakie podejmuje Otodom na rzecz profesjonalizacji branży i poprawy wizerunku agentów nieruchomości. Kolejny krok to Kodeks Agenta PRO nad którym intensywnie działamy już od czerwca. Oto relacja zza kulis warsztatów, które odbyły się w czerwcu z laureatami tegorocznej edycji Lidera Nieruchomości w Poznaniu w sprzyjającej pracy twórczej przestrzeni Concordii Design.
Wizerunek agentów nieruchomości jest coraz lepszy – tak wynika z danych zebranych przez Otodom: w 2021 roku już 45% osób miało pozytywną opinię o agentach nieruchomości – w 2017 było to jedynie 24% osób. Widać więc, że Polacy coraz bardziej doceniają biura nieruchomości, choć nadal branża potrzebuje wielu działań, by klienci w pełni zrozumieli rolę agenta i to, za co właściwie płacą. Aby do tego doszło postanowiliśmy stworzyć jasne standardy w branży, które powinny być wyznacznikiem działania profesjonalnego agenta. Tak właśnie powstał projekt Kodeks Agenta PRO.
O czym przeczytasz w tym artykule?
Kodeks Agenta PRO – czyli najlepsze standardy w branży
Kodeks Agenta PRO ma być dogłębnym spojrzeniem na najlepsze standardy w branży, ale też wskazać dobre praktyki dla agentów oraz wskazówkami jak tworzyć doświadczenia klientów, o których chętnie opowiedzą innym. W Otodom jednak nie chcemy tworzyć podręczników – Kodeks Agenta PRO będzie efektem pracy specjalistów z rynku nieruchomości, ekspertów od doświadczeń klienta, ale i praktyków: przedstawicieli najlepszych agencji w kraju. Dlatego w czerwcu zorganizowaliśmy warsztaty podczas których wzięliśmy pod lupę Customer Experience (CX) czyli właśnie klienckie doświadczenia.
Jak być proklienckim i… zyskać?
Co to oznacza w praktyce? Pod okiem Joanny Hirsz, autorki bloga GoodCustomerExperience.pl i specjalistki od proklienckiego podejścia, agenci oraz zespół Otodom szukali sposobu na osiągnięcie efektu wow, źródeł największych klienckich obaw i sposobów na to, by zadowolony klient gorąco polecił biuro kolejnym osobom.
Zaproszeni zostali przedstawiciele 17 biur, które zostały tegorocznymi laureatami konkursu Lider Nieruchomości, dzięki czemu udało nam się odnieść do różnych perspektyw i różnorodnego podejścia – taki właśnie ma być Kodeks. Praca z klientem, szczególnie na rynku nieruchomości, przy odmiennych potrzebach, ale i transakcjach na spore kwoty, wymaga elastyczności.
Dlatego wymiana różnych praktyk i sposobów na tworzenie niezapomnianych doświadczeń klienta jest niezbędna, by Kodeks Agenta PRO stał się uniwersalnym wyznacznikiem najlepszych praktyk w branży do której powinny dążyć wszystkie biura niezależnie od ich wielkości czy obszarów zainteresowań.
Dwa dni warsztatów i rozmów na żywo (nareszcie!)
Dwa dni warsztatów były niezwykle intensywne – podczas wielogodzinnych sesji i ćwiczeń rozebraliśmy na czynniki pierwsze każdy punkt styku z klientem, namierzyliśmy momenty, które powodują najwięcej stresu i problemów dla obu stron i szukaliśmy uniwersalnych rozwiązań, ale też mieliśmy pierwszą od dawna okazję, by poznać się bliżej i po miesiącach lockdownów, znów móc tworzyć świetne projekty na żywo, a nie z ekranu komputera. To dla nas szczególnie cenne doświadczenie i liczymy, że uczestnicy warsztatów czuli podobnie.
Joanna Hirsz wraz z Anną Lenart wprowadziły nas w tajniki CX, a w dodatku Anna niespodziewanie spotkała biuro nieruchomości, które zachwyciło ją kilka tygodni wcześniej doskonałą obsługą klienta i zaangażowaniem oraz wsparciem, wykraczającym poza typowe dla agentów działania – to dowód na to, że dobra opinia klienta potrafi wrócić w najmniej oczekiwanym momencie.
Kodeks Agenta PRO i najnowszy Lighthouse
Już jesienią wydany zostanie Kodeks Agenta PRO – w tej chwili intensywnie działamy, by jak najlepiej opracować zebraną na warsztatach wiedzę i przedstawić ją w praktycznej i lekkostrawnej formie. Zanim jednak pierwsze wydania Kodeksu trafią do rąk agentów nieruchomości, pojawi się #6 magazynu Lighthouse, w pełni poświęcony budowaniu dobrych praktyk, zarówno na rynku pierwotnym jak i wtórnym. Znajdziecie tam jak zwykle konkretne dane i analizy, praktyczne porady od ekspertów, tym razem w temacie CX oraz specjalistów z Otodom i obido,a ponadto wiedzę jak działać w zmieniającej się sytuacji na rynku.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z warsztatów.