Lider Nieruchomości – nowa formuła, nowe zasady
Jak poznać dobrego agenta nieruchomości? Po jego charyzmie i doskonałym rozumieniu ludzkich potrzeb? Dzięki rzetelności i odnajdywaniu się w gąszczu formalności jak ryba w wodzie? A może po liczbie zamkniętych transakcji i pozytywnych opinii. Tak, to wszystko ma znaczenie, jednak w Otodom wiemy, że świadectwem świetnego agenta są jego ogłoszenia. Są one niczym papierek lakmusowy, wskazujące najwyższą jakość. Oto Lider Nieruchomości w nowej odsłonie!
O czym przeczytasz w tym artykule?
Lider Nieruchomości – co oceniamy w nowej formule?
Przed nami już 7 odsłona Lidera Nieruchomości. I chociaż z biegiem lat LN zmieniał się i ewoluował, to zawsze jego cel był dla nas jasny. Wspólna praca nad budowaniem pozytywnego wizerunku agenta nieruchomości, tworzenie najwyższych standardów w branży i docenienie biur nieruchomości, które zaskakują jakością. Niezmienna od zawsze była też jeszcze jedna rzecz: rozmowy z agentami. Każda kolejna edycja była dla nas okazją do tego, by wsłuchać się w głos biur nieruchomości i przełożyć to na działania w Otodom, a także na samą formułę rankingu.
Dlatego dziś możemy ogłosić zupełnie nową odsłonę Lidera Nieruchomości. Wprowadziliśmy zmiany, by jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby agentów i ich klientów. Dlatego w tym roku pojawią się odznaczenia widoczne w Otodom w wizytówce biura oraz w ogłoszeniach przy nazwie wyróżnionego biura. Nacisk kładziemy na jak najwyższą jakość ogłoszeń i demokratyzację całego rankingu: brak konieczności wypełniania wniosków i ogólnopolski zasięg.
Odznaczenia dla najlepszych
Otodom wie jak ważne jest czytelne, transparentne ogłoszenie – to dosłownie kilka sekund decyduje o tym, czy oferta przykuje wzrok potencjalnego klienta i zachęci go do kontaktu. Dlatego opracowaliśmy szczegółowe kryteria oceny ogłoszeń, by promować te najwyższej jakości. Optymalizacja jakości ogłoszeń oraz proces przyznawania odznak to efekt synergii zaawansowanej sztucznej inteligencji (AI) i innowacyjnych algorytmów, które są owocem starannej pracy zespołu data science współpracującego z Otodom.
Co kwartał będziemy brać pod lupę ogłoszenia biur biorących udział w rankingu. Specjalny algorytm dokona pomiaru i przyzna każdemu z nich punkty. Na podstawie tych wyników, biura nieruchomości będą mogły otrzymać jedno z odznaczeń: Lidera Jakości za zdobycie pomiędzy 80 i 89,9% punktów oraz Lidera Jakości PRO za zdobycie przynajmniej 90% punktów.
TOP 100 biur z najlepszym wynikiem
Dodatkowo, w każdym kwartale będziemy wyłaniać TOP 100 biur z najlepszym wynikiem w jednej z 4 kategorii (po 25 na kategorię). Do kategorii przypisujemy na podstawie liczby ogłoszeń: 500+ ogłoszeń, 150-499 ogłoszeń, 50-149 ogłoszeń oraz biura do 49 ogłoszeń.
Po całym roku pomiarów, na wyjątkowy event zaprosimy biura, które uzyskiwały najwyższe wyniki. Wszystko to, by nagrodzić je za rok wspaniałej i systematycznej pracy. Co więcej, po każdym kwartale wyróżniać będziemy 100 najlepszych agencji nieruchomości z całej Polski. Wszystko po to, by na bieżąco doceniać najwyższą jakość ich działań.
Kto może wziąć udział w rankingu Lider Nieruchomości?
Aby dołączyć do Lidera Nieruchomości nie musisz wypełniać długich wniosków. Każda agencja, która dodała w każdym miesiącu kwartału minimum 5 ogłoszeń, oraz której ogłoszenia nie są w 100% z rynku pierwotnego i współpracuje z Otodom minimum od 3 miesięcy, bierze z automatu udział w rankingu. Wyniki z informacją o uzyskanych punktach będą wysyłane mailowo 10 dni po zakończeniu danego kwartału.
Ogłoszenie na medal – co bierzemy pod lupę?
Szczegółowość informacji, rzetelność agenta, jakość zdjęć – wszystko to się liczy, by ogłoszenie przyciągało wzrok i trafiło do idealnego odbiorcy. Dlatego przyznając punkty podczas kwartalnych pomiarów, bierzemy pod uwagę różnorodne kwestie składające się na ogłoszenie.
Wypełnienie parametrów
Nie pozostawiaj niedomówień i zawrzyj jak najwięcej informacji, by twoje ogłoszenie mogło trafić do odpowiedniego odbiorcy.
Dokładność lokalizacji
Czasem nawet 500 metrów różnicy ma znaczenie. Dlatego podając lokalizację danej nieruchomości, bądź jak najbardziej precyzyjny.
Jakość i liczba zdjęć
Zgadzamy się ze stwierdzeniem, że jeden obraz jest wart więcej niż 1000 słów – szczególnie, jeśli zadbasz o to, by zdjęcia były jasne, ostre i pokazywały różne zakątki domu czy mieszkania, by jak najlepiej oddać jego rzeczywisty wygląd.
Brak linków zewnętrznych
Stawiamy na kluczowych informacjach w treści ogłoszenia, bez konieczności odsyłania do linków zewnętrznych.
Jakość opisu
Blok tekstu napisany kapitalikami może odstraszyć nawet najbardziej zainteresowanego klienta. Dlatego podczas tworzenia opisu postaw na jego czytelność: bolduj najważniejsze informacje, podziel tekst na akapity, pisz wyczerpująco, ale konkretnie, stosuj punktowanie. Liczy się też unikalny, przyciągający uwagę tytuł. Ważne jest także, by biuro przestrzegało regulaminu Otodom, a ogłoszenia były z nim zgodne i aktualne.