Jakość przede wszystkim! Jak wygląda ogłoszenie na miarę Lidera Nieruchomości?
Lider Nieruchomości Otodom to wyjątkowa i jedyna tego rodzaju inicjatywa w branży – konkurs ma między innymi pomóc wyznaczać coraz wyższe standardy, jakimi powinni kierować się wszyscy uczestnicy rynku nieruchomości. Stawiamy na profesjonalizację branży, ale też chcemy promować dobre praktyki, które powinny stosować biura w codziennej pracy. Jednak wybór najlepszych biur w Polsce to spore wyzwanie. Podczas wnikliwej oceny bierzemy pod uwagę między innymi jakość obsługi oraz ogłoszeń danego biura. Jak powinno wyglądać ogłoszenie na miarę lidera? Dowiesz się z poniższego tekstu.
Liderami Nieruchomości zostają te agencje, które stawiają zarówno na efektywność jak i jakość obsługi oraz działają zgodnie z najlepszymi praktykami w branży. By wyłonić najlepszych w branży, Otodom dokładnie przygląda się danym związanym z działalnością biur i jakości ogłoszeń każdego uczestnika.
Co bierzemy pod uwagę analizując jakość ogłoszenia? Przyglądamy się między innymi zdjęciom nieruchomości, unikalności tytułów czy też przejrzystości opisów.
O czym przeczytasz w tym artykule?
Unikalny tytuł
Tworząc treść ogłoszenia, które opublikujesz na Otodom, musisz wziąć pod uwagę, że ludzie czytają treści zamieszczone w sieci inaczej niż te drukowane. W internecie ludzie jedynie skanują tekst i dopiero, gdy potrzebują konkretnych informacji, bardziej zgłębiają zawarte w nich informacje. Dlatego też tytuł ogłoszenia jest niezwykle ważny, gdyż to on często przykuwa uwagę i zachęca, by dowiedzieć się więcej o danej nieruchomości.
Jednak stworzenie dobrego tytułu nie jest wcale proste – powinien on być zwięzły, jasny i konkretny, tak by potencjalny klient z łatwością mógł znaleźć interesującą go ofertę. Zamieść w tytule korzyść lub unikalną cechę nieruchomości, która wyróżnia ją na tle innych ofert. Przykład? Przytulna kawalerka (30m2) w samym centrum – wszędzie blisko!
Unikalność tytułu ogłoszenia jest zapewnieniem, że rzetelnie opisuje on konkretną nieruchomość, a nie jest kopią innego, podobnego ogłoszenia.
Czarno na białym
Oczywiście nie mniej ważny jest przejrzysty opis, w którym łatwo znaleźć niezbędne informacje. Tutaj liczy się prosty zrozumiały styl. Lepiej unikaj strony biernej, która sprawia, że tekst jest trudniejszy w odbiorze. Eksperci radzą również, by akapit składał się z 4-6 wersów. Pogrubienia i kapitaliki mogą pomóc nakierować na najważniejsze informacje, jednak gdy jest ich zbyt wiele, tracą one swoją funkcję.
Czytelniejsze są ogłoszenia, w których pogrubienia czy kapitaliki nie przekraczają 10% tekstu. Ważne jest również rozłożenie tekstu. Zbita ściana słów może zniechęcić potencjalnego klienta, dlatego oceniając ogłoszenia zwracamy uwagę na podział tekstu na mniejsze części – dobry opis powinien mieć przynajmniej trzy akapity.
Liczą się słowa
Nie tylko samo rozmieszczenie tekstu wpływa na jego jakość, liczy się również jego długość. Stworzenie tekstu, który byłby esencją najważniejszych informacji, a jednocześnie nie był zbyt lakoniczny, również może być wyzwaniem. Z drugiej strony zbyt obszerne opisy również mogą odstraszyć poszukujących, dlatego odradzamy zbyt barwne opisy na rzecz konkretów oraz kilku informacji, które mogą zaciekawić potencjalnego klienta.
Zwięzłe opisy są zwyczajnie skuteczniejsze. Jeśli chcesz dodatkowo przykuć wzrok potencjalnego klienta, stosuj wyliczenia – zwracają one uwagę i pozwalają zmniejszyć nieco objętość tekstu. By ogłoszenie zawierało optymalną ilość informacji, powinno składać się z od 100 do 150 słów.
Informacje, które mają znaczenie
O czym warto poinformować w ogłoszeniu? O lokalizacji! Ogłoszenia z podaną nazwą ulicy mają zauważalnie większą liczbę wyświetleń – o 11% w przypadku mieszkań na sprzedaż i o 21% w przypadku tych na wynajem. Nie bez znaczenia jest także liczba wypełnionych charakterystyk – im więcej, tym lepszy zasięg. 30 czy 20 wypełnionych charakterystyk zadziała na Twoją korzyść.
Biuro online
Z badań Otodom (link) wynika, że, szczególnie w dobie pandemii, klienci doceniają agencje nieruchomości korzystające z wirtualnych narzędzi oraz opcji obsługi zdalnej. Możliwość komunikacji z agentem poprzez chat to duża oszczędność czasu, podobnie jak opcja zweryfikowania faktycznego wyglądu nieruchomości dzięki wirtualnemu spacerowi.
Agencje nieruchomości które wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom i oferują spacery wirtualne/wirtualne remonty/video lub obsługę zdalną, mogą liczyć na dodatkowe punkty w II etapie konkursu.
Marka osobista
Jaki powinien być agent idealny? Godny zaufania. Dlatego w Otodom dostarczamy narzędzi, by agenci nieruchomości mogli budować markę własną i rozpoznawalność w sieci. To nie tylko logo agencji, ale też konkretna twarz, która wspiera klientów na każdym etapie poszukiwania i zakupu nieruchomości. Dlatego dodatkowe punkty w rankingu tworzonym na II etapie konkursu Lider Nieruchomości otrzymują biura, które zamieszczają zdjęcie agenta w większości swoich ogłoszeń.
Zdjęcia przyciągające wzrok
Nie tylko słowa liczą się w odbiorze ogłoszenia – w końcu jeden obraz może być wart więcej niż tysiąc słów i to właśnie odpowiednie zdjęcia sprawiają często, że klienci zwrócą uwagę na daną nieruchomość. Na jakie cechy zwracamy uwagę oceniając zdjęcia? Przede wszystkim jasność i ostrość – dobrej jakości zdjęcia pozwalają lepiej ocenić stan nieruchomości, a także są atrakcyjniejsze. Najlepsze zasięgi mają ogłoszenia, które mają dodanych ponad 10 zdjęć.
Wartościowe opisy i ich odpowiednia prezentacja mają ogromne znaczenie dla poszukujących wymarzonego domu, mieszkania lub działki. To oznacza, że profesjonalna agencja powinna podchodzić indywidualnie do przedstawienia każdej ze swoich ofert, tak, by przyciągały one wzrok i odpowiednich odbiorców.
Jeśli Twoje biuro również stawia na jakość, zgłoś się do konkursu Lider Nieruchomości! Każdy uczestnik otrzyma spersonalizowany raport, dzięki któremu dowie się jak wypadł na tle konkurencji i jakie obszary warto poprawić!
Zapisy na konkurs trwają tylko do 31 grudnia – spiesz się, Twoja konkurencja już się zgłosiła!