Podcast jako narzędzie do budowy marki i wizerunku

Co podcast może dać pośrednikowi? Dlaczego warto go prowadzić? Czy to na pewno właściwe medium dla branży nieruchomości? Gośćmi Jarka Krawczyka byli Marta Baczewska-Golik z Ruszamy Nieruchomości i Jan Krzyżanowski z działu reklamy OLX Group. W ramach projektu #ZdalnyAgent rozmawiali o tym, jak wykorzystać potencjał podcastów w kontekście budowania marki oraz wizerunku, a także:

  • historia podcastów – od czego się zaczęło,
  • jakie są wymierne korzyści prowadzenia podcastów przez pośredników,
  • do jakiej grupy można dotrzeć podcastami, jaka jest słuchalność,
  • jaki sprzęt trzeba mieć, żeby nagrać podcast,
  • jakie tematy poruszać w podcastach o rynku nieruchomości,
  • ile trwa przygotowanie odcinka, 
  • jak się do niego przygotować,
  • gdzie publikować podcasty.

Zapraszamy na podsumowanie kilku poruszonych zagadnień.

Według badania Forecast, w 2016 roku 300 milionów osób słuchało podcastów, w 2018 roku – 800 milionów, a za rok może być to 1,5 mld osób słuchających podcasty. Dlaczego warto się do nich przekonać i jaką mają przewagę nad innymi źródłami wiedzy, takimi jak blog, YT czy media tradycyjne?

Podcastu możesz słuchać w ruchu. Możesz go słuchać wszędzie. To swego rodzaju medium towarzyszące. Niezależnie więc od tego czy biegasz, jedziesz do pracy samochodem, prasujesz czy gotujesz obiad, wykonując takie automatyczne czynności, które nie wymagają wielkiego skupienia i koncentracji, możesz w tle słuchać podcastu i dowiadywać się nowych rzeczy, dokształcać się. Z pozostałymi mediami jest trochę gorzej, bo nie jest możliwym oglądanie Youtuba i prowadzenie samochodu czy bieganie. Podcast, czyli coś na kształt autorskiej audycji, która ma już wieloletnią tradycję (zaczęło się od iPodów), ma tę przewagę, że jest jedynie przekazem audio. Co więcej, to sprofilowane tematycznie informacje, które wybierasz sobie sam, w zależności od tematyki, jaka Cię interesuje. Jako, że w Polsce do tej pory nie było zbyt wielu słuchowisk dotyczących rynku nieruchomości Marta Baczewska-Golik i Jan Krzyżanowski postanowili je stworzyć. 

Co czwarty Polak słucha podcastów – medium jest więc coraz bardziej znaczące. Co daje podcast agentowi nieruchomości. Dlaczego warto go prowadzić?

Prowadzenie podcastów bardzo mocno buduje wizerunek eksperta. Każda taka działalność dodatkowa, nie tylko podcast, ale również blogi, teksty, działania w social mediach, sprawiają że wpływasz na kreowanie opinii o sobie w przestrzeni online. Są to więc wymierne korzyści, które najlepiej przekładają się na polecenia przez klientów. Inną ciekawą obserwacją jest to, że zdaniem Marty, podcast skraca dystans. Przez to, że ludzie słuchają jej na co dzień, mają wrażenie, że dobrze się znają i mogą powierzyć jej swoją sprawę czy nieruchomość. To bardzo ułatwia i przyspiesza proces transakcyjny, szczególnie, że w swoich podcastach podkreśla ona zasady, na jakich pracuje (umowy na wyłączność), dzięki czemu nie zwracają się do niej klienci, którzy w jakikolwiek sposób chcieliby to kwestionować. Wzajemne zaufanie, skrócony dystans i poczucie, że pracuje się z ekspertem, którego dobrze się zna – to największe plusy prowadzenia podcastów.

Czy w domowych warunkach można nagrać podcast? Czy potrzebny jest do tego profesjonalny sprzęt?

Na początek nie musisz wcale inwestować w sprzęt studyjny. Nasi rozmówcy wręcz to odradzają. Wystarczy zwykły mały recorder (dyktafon, zoom), który nie kosztuje wiele, ok. 300zł, ale ma świetną jakość dźwięku i przede wszystkim jest mały, można go wszędzie ze sobą zabrać. Innym rozwiązaniem jest telefon z odpowiednim oprogramowaniem, który pozwala zarówno nagrać, jak i obrobić dźwięk. Istotna jest jednak technika nagrywania: mówienie do mikrofonu, który nie jest zbyt blisko, nagrywanie w przestrzeniach wyciszonych, takich jak np. garderoba czy szafa, gdzie nie docierają dźwięki z zewnątrz. 

Podczas rozmowy przypomnieliśmy również inne ciekawe kwestie związane z podcastami. Zapraszamy do obejrzenia całego LIVE’a na grupie Akademia Rozwoju Agenta: https://www.facebook.com/groups/Otodom/, aby dowiedzieć się, jakie wymierne korzyści można mieć ze słuchania podcastów, czy trzeba promować podcasty, żeby mieć większą słuchalność, jakie tematy poruszać w podcastach o rynku nieruchomości, ile trwa przygotowanie odcinka i gdzie je publikować. Śledź na bieżąco relacje z naszymi ekspertami w Otodom.

Marta Baczewska-Golik – pośredniczka nieruchomości, właścicielka Ruszamy Nieruchomości, inwestorka, podcasterką oraz współtwórczyni projektu Kobieca Strona Inwestowania. https://podcast.ruszamynieruchomosci.pl

AGENCJA RUSZAMY NIERUCHOMOŚCI
Zespół » OLX Reklama | OLX Reklama

Jan Krzyżanowski – od 18 lat w branży związanej z reklamą. Członek grupy roboczej IAB, prelegent na konferencjach branżowych. Prywatnie mąż i tata trójki córek. Maratończyk i bloger winiarski.
https://anchor.fm/biuro-reklamy-olx

OLX Group - Posts | Facebook
Back to top button