Polski a europejski rynek nieruchomości. Porozmawiajmy o dobrych praktykach
Podczas kolejnego spotkania poruszyliśmy kwestie związane z różnicami, ale i podobieństwami rynków nieruchomości. Naszym i Waszym gościem była Sylwia Gajek-Zielińska z RE/MAX Polska. W ramach projektu #ZdalnyAgent pomogła nam znaleźć odpowiedzi krążące wokół zagadnień dobrych praktyk na polskim i europejskim rynku nieruchomości, a także:
- jak na poszczególne rynki wpłynęła epidemia,
- czym różnimy się w podejściu do prowadzenia biznesu w zestawieniu z Europejczykami,
- jak podpisać umowę na wyłączność,
- jak polski rynek nieruchomości wygląda na tle rynków europejskich,
- czy są praktyki zagraniczne, które warto zaszczepić w Polsce,
- co Polska możę „sprzedać” w kontekście praktyk innym rynkom.
Zapraszamy na podsumowanie kilku poruszonych zagadnień.
Jak na poszczególne rynki, nie tylko europejskie, wpłynęła epidemia koronawirusa
Koronawirus dotknął wszystkich, całą gospodarkę. Całe szczęście nasza branża pozwala nam na pracę. W nieco innym wymiarze, ale jednak nasza działalność nie została zamrożona. Czuć delikatne spowolnienie transakcyjne, ale ono spowodowane jest wyłącznie tym, że ludzie boją się wychodzić z domu. W Polsce wielu notariuszy działa. Inaczej wygląda sytuacja we Włoszech, gdzie wszystkie kancelarie są zamknięte i tam nie wolno dokonywać transakcji. Ale agencji pracują normalnie, wciąż mogą kontaktować się z klientami online, wciąż mogą organizować prezentacje nieruchomości poprzez platformy w sieci. Kryzys spowodowany tą pandemią wpłynie na rynek, wpłynie na każdą branżę, bo przecież nie każdemu uda się utrzymać zdolność kredytową i dopiąć transakcję. Ale jest to dobry moment na weryfikację rynku i sprawdzenie firm, które świadczą najwyższej jakości usługi.
Jak zbudzić zaufanie, żeby podpisać umowę na wyłączność?
Umowę na wyłączność popisuje się zaufaniem, które się budzi na spotkaniu, a nie umiejętnością sprzedaży oferty i prezentacji biura. Liczy się wartość jaką dajesz swojemu klientowi. Przekonanie, że ją masz. Szczerość, lojalność, zaufanie – to są aspekty, na które klienci zwracają w obecnych czasach szczególną uwagę
Jak polski rynek nieruchomości wygląda na tle rynków europejskich?
Polacy nie mają się czego wstydzić. Nie powinniśmy mieć absolutnie żadnych kompleksów względem rynku europejskiego jak i amerykańskiego. Świetnie sobie radzimy zarówno w dobie kryzysu, jak i bez niego. Doskonale posługujemy się narzędziami marketingowymi. Jesteśmy świetnie rozwinięci jeśli chodzi o nowe technologie i ich wykorzystywanie w biznesie. Dbamy o relacje z klientami, szczególnie teraz. Cały czas w Polsce mamy rynek klienta sprzedającego. Na rynku europejskim jest odwrotnie, bo tam jest rynek kupującego, nieruchomości jest mniej. Mimo tego, że paradoksalnie mamy znacznie więcej pracy, to doskonale ją wykonujemy. Jak rynek zagraniczny wpływa na nasz? Uświadamiająco na klientów. Na przestrzeni ostatnich lat dowiedzieli się oni (zarówno kupujący jak i sprzedający), czego mogą wymagać od agenta, jak wygląda jego praca, jakiego efektu można od niego żądać. Świadomość przekłada się również na świadomość cenową rynku.
Podczas rozmowy przypomnieliśmy również inne ciekawe kwestie związane z tym, czy jest coś na rynkach zagranicznych, co warto zaszczepić w Polsce, co Polska powinna zaszczepić na zagranicznych rynkach oraz jak zdaniem Sylwii Gajek-Zielińskiej będzie się zmieniał rynek nieruchomości w najbliższych miesiącach, ale i latach. Zapraszamy do obejrzenia całego LIVE’a na grupie Akademia Rozwoju Agenta: https://www.facebook.com/groups/Otodom/ . Śledź na bieżąco relacje z naszymi ekspertami w Otodom.
Sylwia Gajek – Zielińska, praktyk z niemal 10-letnim doświadczeniem w branży nieruchomości i sprzedaży usług premium. Trener Akademii RE/MAX Polska, od lat pomaga z sukcesem agentom RE/MAX Polska w starcie w nieruchomościach. Jest czynnym agentem nieruchomości będącym w czołówce najlepszych agentów RE/MAX w Polsce. Prekursor i zwolennik pracy z Klientami na umowach na wyłączność. Wiedzę czerpie od najlepszych międzynarodowych trenerów uczestnicząc w europejskich konferencjach m.in. w Rzymie, Lizbonie, Amsterdamie i na Majorce. Przez ostatnie 4 lata w szkoleniach z umów na wyłączność, wynagrodzeń prowizyjnych oraz szkoleń sprzedażowo-motywacyjnych wzięło udział ok. 2000 osób z całego rynku nieruchomości.