Zwiększona widoczność i efektywność ogłoszeń – nowe funkcjonalności w pakietach dla agencji nieruchomości
Otodom rok temu wprowadził nowatorskie zmiany w ofercie dla biur nieruchomości. Nowa propozycja była przede wszystkim elastyczna, a pakiety pozwoliły na to, by biura nieruchomości o różnych potrzebach, mogły wybrać najlepszą dla siebie opcję. W tym roku jeszcze bardziej poszerzamy ofertę stawiając przede wszystkim na szeroko pojętą efektywność. Demokratyzujemy dostęp do danych, przejrzyście informujemy o wynikach i zasięgach oraz udostępniamy narzędzia, by każdy agent miał pełnię wiedzy o skuteczności swoich działań.
O czym przeczytasz w tym artykule?
Nowe narzędzia – kolejny krok w stronę skuteczności
Gdy rok temu wprowadzaliśmy 3 elastyczne pakiety, bazowaliśmy na rozmowach z agentami i konkretnych danych, by móc skupić się na głównych potrzebach agentów: personalizacji, elastyczności, efektywności, transparentności i profesjonalizacji. Wiemy, że skuteczność oraz wyniki są kluczowe dla agentów, dlatego dziś, po roku działania nowej oferty, wprowadzamy nowe funkcjonalności, które przede wszystkim pozwolą zwiększać zasięgi Twoich ogłoszeń. Poza lepszą widocznością ogłoszeń w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, efektywnością, dzięki odświeżonej ofercie jeszcze łatwiej będziesz mógł wybierać pomiędzy różnymi opcjami promowań i bardziej świadomie decydować się na najlepszą dla Ciebie opcję.
To jednak nie wszystko. Dodatkowo, dzięki dodatkowym promowaniom wliczonym w pakiety oraz funkcji ,,rekomendowane promowania”, będziesz mógł jeszcze skuteczniej konkurować z innymi biurami w uczciwy, elastyczny i dopasowany do Twoich potrzeb sposób, tym samym budując swoją przewagę. Będziesz miał także jeszcze większy wpływ na to, jak efektywnie zarządzać swoim budżetem na marketing i promocję. Jak wyglądają odświeżone pakiety i na czym dokładnie polegają nowe funkcjonalności?
Ulepszone pakiety, by działać skuteczniej
Jak wiesz, w Otodom możesz wybierać spośród trzech pakietów: Na Start, Optymalnego oraz Premium. Stworzyliśmy je, by sprostać złożonym potrzebom naszych klientów. Różnorodność pakietów umożliwia dopasowanie oferty do tego, na czym aktualnie najbardziej Ci zależy, m.in.: promowaniu usług, analizie rynku czy wzmacnianiu wizerunku. W końcu różne potrzeby wymagają różnych narzędzi do ich realizacji.
Aby nasza oferta odpowiadała na realne potrzeby agentów nieruchomości, nieustannie badamy rynek i rozmawiamy z naszymi klientami. Dzięki temu wiemy, że według nich, najbardziej atrakcyjne promowania to Ogłoszenie na OLX, Podbicie i TOP . Dodaliśmy je więc jako stałą część każdego pakietu, a ich ilość zależy od wybranej opcji.
Pakiet Na Start – niezbędnik każdego biura nieruchomości
Pakiet Na Start to dobry wybór na początek, by poznać narzędzia, jakie oferujemy biurom nieruchomości oraz zweryfikować swoje indywidualne potrzeby. Już w tym pakiecie znajdziesz kilka nowatorskich funkcjonalności, które są niezbędne, by skutecznie zarządzać ogłoszeniami oraz docierać do odbiorcy na coraz szybciej zmieniającym się rynku.
W pakiecie Na Start otrzymujesz promowania o wartości 120 zł!
Wśród nich znajdziesz m.in. dostęp do 2 Megapodbić, dzięki którym Twoja oferta trafi na szczyt listy ogłoszeń kolejno 1, 3 i 5 dnia od uruchomienia, co daje trzykrotnie lepszą widoczność ogłoszeń. Dodatkowo także możliwość użycia 1 x Ogłoszenia na OLX, dzięki czemu skorzystasz ze zwiększonych zasięgów i dotrzesz do szerszej grupy odbiorców: ponad 5,5 mln unikalnych użytkowników (dane PBI / Gemius, maj 2022 r.)
Wyjątkowo cenną nowością, jest udostępnienie Radaru Otodom w Pakiecie Na Start: dzięki niemu co miesiąc otrzymasz raport z danymi, które pozwolą Ci porównać skuteczność Twoich ogłoszeń z ogłoszeniami innych biur opublikowanymi w Otodom. Pomoże Ci to optymalizować strategię promocyjną ogłoszeń i zyskać przewagę nad konkurencją.
Jakie inne nowości znajdziesz w Pakiecie Na Start?
1. Interaktywna galeria zdjęć
Wielu Twoich klientów to wzrokowcy, a jeden obraz mówi często więcej, niż tysiąc słów. Dlatego, by wykorzystać potencjał tkwiący w galeriach zdjęć, dodaliśmy do nich wygodny dla klienta dostęp do formularza kontaktowego. W ten sposób zachęcamy klienta do podjęcia działania tu i teraz – im więcej miejsc kontaktu z Twoją agencją, tym większa szansa, że klient wykona pierwszy telefon.
2. Dodatkowe formularze kontaktowe
Jak już wspomnieliśmy, dobrze wyeksponowane formularze i łatwy sposób nawiązania kontaktu z agencją, zachęcają klienta by wykonać ten pierwszy krok. Nikt nie lubi żmudnych poszukiwań numeru telefonu czy maila, a opcje kontaktu podane w wielu widocznych miejscach, to idealny sposób, by przekonać do zapytania o konkretną ofertę.
3. Sugerowanie ceny
Cena nieruchomości to często jeden z głównych czynników, wpływających na to, że kupujący decyduje się na kontakt z agentem. Dla wielu poszukujących nieruchomości oczywistym jest, że mogą negocjować cenę podaną w ogłoszeniu i mają określoną wizję tego, jaką kwotę mogą przeznaczyć na daną nieruchomość. Moment rozmowy o pieniądzach jest bardzo angażujący i budzi wiele emocji, co zbliża Cię do zamknięcia transakcji. Jednak do negocjacji zazwyczaj dochodzi już po kilku spotkaniach czy telefonach, a więc po tym, jak agent zainwestował swój czas i energię w kontakt z kupującym lub wynajmującym.
Postanowiliśmy więc dać możliwość, by już na etapie przeglądania ogłoszeń zaangażować poszukujących i sprawić, by na dłużej skupili się na Twoich ofertach. Nowy przycisk „Zasugeruj cenę” w ogłoszeniu to dodatkowa forma zwiększenia liczby kontaktów z Twoją agencją nieruchomości i szansa na szybką sprzedaż. Możliwość negocjowania ceny to nie tylko skuteczny sposób na zaangażowanie klienta i szybsze nawiązania kontaktu, ale też możliwość oceny potencjału danego klienta przez agenta. Na podstawie zaproponowanej przez niego ceny, agent łatwo może zweryfikować czy warto inwestować w kolejne rozmowy. Jeśli klient sugeruje cenę zbliżoną do oczekiwanej przez sprzedającego, jest to jasny sygnał dla agenta, że warto umówić się spotkanie na żywo i prezentację nieruchomości.
Sugerowanie ceny angażuje, zwiększa szansę na korzystną transakcję i oszczędza czas i energię agenta, filtrując potencjalnych kupujących.
4. Tematyczne szablony wiadomości
Różne opcje kontaktu z agentem to jeden z elementów gwarantujących sukces. Jednak nie będą one zbyt skuteczne, jeśli klient utknie na etapie pisania zapytania, nie wiedząc co napisać. Niezbyt komfortowa jest też sytuacja w której zada zbyt ogólne pytanie, np. prośbę o więcej szczegółów dotyczących ogłoszenia. Trudno w takiej sytuacji udzielić wyczerpującej i zadowalającej go odpowiedzi.
Dlatego tematyczne szablony wiadomości, to ułatwienie zarówno dla poszukujących jak i agentów. Poszukujący wybierają z dostępnej puli temat kontaktu, aby skorzystać z gotowej, dopasowanej wiadomości, a agencja nieruchomości może ocenić potencjał jakościowy zapytania oraz efektywnie zarządzać wiadomościami od klientów w zależności od tematyki rozmowy – np. rozdzielić je do konkretnych agentów.
Dostępny w pakiecie Na start jest także oczywiście Planer Promowań, pozwalający na zaplanowanie promocji nawet z 30-dniowym wyprzedzeniem. To oznacza, że działasz szybciej, sprawniej i masz więcej czasu na pozyskiwanie kolejnych nieruchomości i prezentację obecnych.
Oczywiście, gdy Twoje biuro jeszcze bardziej się rozwinie i będą Ci potrzebne dodatkowe narzędzia i promowania, zawsze możesz wybrać wyższy pakiet od nowego cyklu rozliczeniowego — szybko i bez zbędnych formalności.
Pakiet Optymalny – precyzja działań i budowanie wizerunku
Pakiet Optymalny to idealne rozwiązanie dla agencji nieruchomości działających na rynku już od jakiegoś czasu. Stworzony dla tych, którzy często korzystają z dodatkowej promocji ogłoszeń, by zwiększyć ich efektywność i oszczędzić swój czas.
W tym pakiecie otrzymasz promowania o wartości 268 zł: 1 x Podbicie, 4 x Megapodbicie, 1 x TOP i 2 x Ogłoszenie na OLX.
A jeśli wykorzystasz je wszystkie, kolejne możesz wykupić z rabatem do 15%.
Pakiet Optymalny to m.in. opcja lepszego promowania wizerunku agencji – nowością jest dodanie do niego Brandingu PRO, m.in. rozszerzającego podstawową ekspozycję logo o dodatkowe umieszczenie go w trzech miejscach, co buduje Twoją rozpoznawalność i zachęca do przejrzenia pozostałych ofert Twojej agencji.
To także wgląd do danych z Radaru Otodom, odświeżanych raz w tygodniu – dzięki nim możesz zebrać informacje o zasięgach ogłoszeń konkurencji, porównać je ze swoimi i na tej podstawie zdecydować, jak promować swoje oferty, by generowały większe zasięgi.
Do tego dostępne masz wszystkie nowości z pakietu Na Start m.in. dostęp do Agent Pro: zbioru narzędzi ułatwiających sprzedaż online. Wśród nich znajdziesz Certyfikat Najemcy, pozwalający w prosty sposób zweryfikować przyszłego wynajmującego, co gwarantuje komfort i bezpieczeństwo Twoim klientom. Innym nowatorskim narzędziem jest Wirtualny Remont, który dzięki wizualizacjom, pokazuje Twoim klientom potencjał nieruchomości.
Kolejnym udogodnieniem, które w ciągu ostatniego roku doceniło wiele agencji, są wirtualne spacery 3D, pomagające prezentować ofertę bez konieczności spotkań, czy podpis kwalifikowany, który pozwala na podpisywanie umów bez wychodzenia z domu. To także szerokie wsparcie prawne od naszego partnera, LEX NONSTOP, czy mapa cen transakcji. Poza narzędziami, które są ułatwieniem i wsparciem, możesz liczyć na atrakcyjne rabaty przeznaczone dla klientów Otodom.
Pakiet Premium – maksimum efektywności
Pakiet Premium to wyjątkowa propozycja Otodom dla biur, które chcą być liderami w branży. To wyjątkowo obszerny pakiet, gwarantujący wsparcie na wielu poziomach dzięki nowatorskim narzędziom, pozwalającym efektywniej zarządzać promocją ogłoszeń i tworzyć przewagę konkurencyjną. Kładzie dodatkowy nacisk na precyzyjne dotarcie do odbiorcy oraz świadome budowanie wizerunku biura.
Szeroki wachlarz dodatkowych usług pozwala budować profesjonalny wizerunek oraz zarządzać promocją swoich ofert na wielu poziomach.
Również do Pakietu Premium dodaliśmy atrakcyjną pulę promowań do wykorzystania: 3 x Ogłoszenie na OLX, 2 x TOP, 6 x Megapodbicie i 3 x Podbicie. W ramach tego pakietu otrzymujesz promowania o wartości aż 433 zł!
W dodatku dostępne masz nowe funkcjonalności z pozostałych pakietów: Interaktywną galerię zdjęć, Dodatkowe formularze kontaktowe, Sugerowanie ceny i tematyczne szablony wiadomości.
W Pakiecie Premium dzięki raportom z Radaru Otodom, od teraz odświeżanym każdego dnia, masz dostęp do najszerszego pakietu danych i informacji o działaniach Twojej konkurencji. To autorska propozycja Otodom, byś wiedział jak skutecznie promować swoje ogłoszenia, a efektywność stała się codziennym elementem Twojej pracy.
Radar Otodom to precyzyjne narzędzie, które dzięki sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu pozwala porównywać zasięgi tych samych ogłoszeń co Twoje publikowanych przez inne agencje w Otodom. Wszystko, byś mógł skuteczniej i bardziej świadomie zarządzać ich promocją oraz efektywniej dysponować budżetem marketingowym. W specjalnym raporcie otrzymasz jasne informacje o ogłoszeniach Twojego biura, reprezentowanych także przez inne agencje nieruchomości. W ten sposób porównasz jakie działania generują najlepszy zasięg i pozwalają pozyskać zainteresowanie klientów.
Chcemy, by nasi klienci byli rozpoznawalni i wyróżniali się na tle konkurencji. To oznacza, że otrzymasz od nas nie tylko ekspozycję logo w ogłoszeniu — nasza propozycja to dwie dodatkowe możliwości: Branding Plus oraz Branding Pro. To funkcje, które umożliwiają prezentację logotypu biura w dodatkowych przestrzeniach, umacniając jego komunikację wizualną i pozwalając wyróżnić się na tle konkurencji.
W Pakiecie Premium nie zabraknie także szerokiej gamy usług i produktów Agenta Pro, będących podstawą działania nowoczesnego biura nieruchomości. Znajdziesz tam mapę cen transakcji, wsparcie prawne czy wirtualny remont. W dodatku to także rabaty nawet do 20% na dodatkowe działania promocyjne.
Nowość w Otodom: Rekomendowane promowania
Które promowania wybrać i jak nimi zarządzić, by osiągnąć najlepsze wyniki? Na te pytania pomoże odpowiedzieć najnowsza funkcjonalność w Otodom: rekomendowane promowania! To narzędzie, które w czasie rzeczywistym pokazuje jakiego promowania możesz użyć dla danego ogłoszenia i o ile szacunkowo zwiększy się jego zasięg,
Dodanie nowych funkcjonalności to bezpośrednia odpowiedź na potrzeby naszych klientów, analiza tego jak działają z promowaniem swoich ogłoszeń oraz co jest dla nich najbardziej efektywne. Dlatego zwiększamy możliwości promowania ogłoszeń, widoczność ofert w wynikach wyszukiwania, a także skuteczność publikowanych ogłoszeń i pomagamy budować zasięgi.
Dzięki zwiększonej liczbie darmowych promowań oraz funkcjonalności ,,rekomendowane promowania”, agencje mogą jeszcze skuteczniej konkurować z innymi biurami i rozumieć jak docierać do swoich klientów szybko i wyjątkowo skutecznie.