Czy wiesz czego potrzebuje klient neuroatypowy? Pobierz Raport Otodom!
Jacy są dzisiejsi klienci? Jak najlepiej odpowiedzieć na ich potrzeby? Na co zwracają uwagę? Co może być dla nich przewagą? Wiemy to (i mamy na to dane)! Już po raz czwarty zbadaliśmy co wpływa na szczęście Polaków w miejscach zamieszkania. Pod lupę wzięliśmy różne grupy wiekowe, sytuację życiową ale i…wrażliwość na bodźce i kwestie neuroatypowości. Oto Raport Otodom „Szczęśliwy Dom: Emocje na kwadracie” i najciekawsze insighty dla deweloperów i agentów.
O czym przeczytasz w tym artykule?
Raport Otodom „Szczęśliwy Dom” – pobierz porady dla profesjonalistów
Dzięki projektowi Szczęśliwy Dom, już od czterech lat badamy jak nasze otoczenie: domy, najbliższa okolica, dzielnica, a nawet miasto w którym żyjemy, wpływają na nasze poczucie szczęścia. Dzięki temu wiemy jak szczęśliwi jesteśmy a do tego jak zmieniały się nasze potrzeby i oczekiwania.
Wywiady pogłębione, eksperci z różnych dziedzin i tysiące przeprowadzonych ankiet – możemy powiedzieć, że o szczęściu w kontekście mieszkaniowym wiemy naprawdę sporo.
Dlaczego na rynku nieruchomości warto uwzględniać neuroatypowe potrzeby?
Bo nawet 20% z nas może być neuroatypowe!
Ilu miałeś ostatnio klientów? Odlicz do 5, a zobaczysz, że neuroatypowość to nie jest temat marginalny. Najpierw jednak wyjaśnijmy czym jest neuroróżnorodność i neuroatypowość.
Neuroróżnorodność to różne odbieranie tych samych bodźców. Każdy z nas nieco inaczej reaguje na dźwięki czy zapachy.
Z kolei neuroatypowość sytuacja w której czyjś mózg funkcjonuje nieco inaczej. Neuroatypowi mogą być m.in. wrażliwsze na bodźce. To m.in. osoby z ADHD, w spektrum autyzmu, z zaburzeniami uczenia się.
Neuroatypowi czują bardziej, ale uciążliwości doświadczamy wszyscy
Co ważne, dostosowanie przestrzeni do potrzeb osób neuroatypowych jest korzystne dla reszty społeczeństwa. Odpowiednio wygłuszone sypialnie, mieszkania zaprojektowane z myślą o przestrzeniach wspólnych i prywatności każdego mieszkańca, duże okna i jasne pomieszczenia – to wpływa na dobrostan każdego z nas. Raport Otodom”Szczęśliwy Dom: Emocje na kwadracie” pokazuje nie tylko różnice między neuroatypowymi i neurotypowymi. To także konkretne wskazówki jak tworzyć przestrzenie dobre do życia, prezentować ofertę i zrozumieć różnych klientów.
By jeszcze lepiej rozumieć nowe potrzeby na rynku nieruchomości zajrzyj do naszych raportów i na nasze kanały social media. Raport Otodom „Szczęśliwy Dom” jest inspiracją do wielu dyskusji o tym, jaki jest klucz do szczęśliwego domu. I jak sprawić, by każdy czuł się u siebie mile widziany. Przede wszystkim jednak chcemy dostarczać inspiracji i edukować branże o tym jak działać, by żyło się nam lepiej. Podsumowując: niech żyje neuroróżnorodność1